۶۰۰ فعال قرآنی در کرمانشاه بیمه شدند
کد خبر: 4125776
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

۶۰۰ فعال قرآنی در کرمانشاه بیمه شدند

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۵۰۰ فعال قرآنی در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

بیمه فعالان قرآنی

پیمان سلیمی، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۵۰۰ فعال قرآنی استان زیر نظر بیمه صندوق روستاییان و عشایر، اظهار کرد: با بیمه شدن این جامعه آماری زیر نظر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت توانستیم مربیان و فعالان قرآنی استان را تحت پوشش بیمه اجتماعی صندوق روستایان و عشایر قرار دهیم.

وی افزود: فعالان قرآنی تحت پوشش این بیمه با واریز ۵ درصدی توسط خودشان و ده درصد توسط دولت می‌توانند مستمری و بازنشستگی داشته باشند.

سلیمی تصریح کرد: خدماتی از جمله پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کارافتادگی، پرداخت مستمری بازماندگان و بورسیه تحصیلی ذیل بیمه مذکور به فعالان عرصه قرآنی ارائه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تنها یک سوم حق بیمه بر عهده فرد بیمه شده است، گفت: در این بیمه قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوق‌های بیمه‌ای وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی که نسبت به معرفی مربیان و فعالان قرآنی مشغول به فعالیت ذیل این مراکز تاکنون اقدام نکرده‌اند می‌توانند این افراد را به اتحادیه قرآنی معرفی کنند تا پس از تأیید و تکمیل مدارک آنان به عضویت این صندوق درآیند و بیمه شوند.

انتهای پیام
captcha