فعالیت کارگزاری بیمه فعالان قرآنی در ۲۳ استان
کد خبر: 4125750
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
انجم‌شعاع خبر داد:

فعالیت کارگزاری بیمه فعالان قرآنی در ۲۳ استان

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از راه‌اندازی و فعالیت کارگزاری بیمه فعالان قرآنی در 23 استان کشور خبر داد و گفت:‌ به نظر می‌رسد که بتوانیم در سال 1402 به همت اتحادیه استان‌ها بیش از 15 هزار فعال قرآنی را بیمه کنیم.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشورمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از راه‌اندازی کارگزاری بیمه فعالان قرآنی در 23 استان کشور خبر داد و گفت: کارگزاری بیمه اتحادیه مؤسسات پیش از این به صورت متمرکز بود اما برای آن شعب استانی ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه برای هر کدام از استان‌ها برای بیمه اجتماعی فعالان قرآنی از صندوق بیمه یک کد گرفتیم که فعال شده است، افزود: در استان‌ها اتحادیه مؤسسات، مرجع دریافت تقاضای متقاضیان بیمه فعالان قرآنی هستند.

انجم‌شعاع یادآور شد: بیمه اجتماعی فعالان قرآنی را در اتحادیه از 27 اسفند سال گذشته آغاز کردیم و تاکنون با همت مدیران استان‌ها بیش از 4 هزار و 400 نفر در صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از 70 درصد هم با توجه به پرداخت‌هایشان بیمه شدند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه هم‌اکنون 2 هزار نفر در نوبت ثبت‌نام بیمه هستند، افزود: ارسال پیامک اطلاع‌رسانی برای 73 هزار حافظ 5 جزء طرح ملی اعطای مدرک تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی را فعلا متوقف کرده‌ایم تا پاسخگو حجم قبلی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در 3 ماهه اول سال 1402 بخش عمده‌ای از این حفاظ را بیمه کنیم، گفت: همچنین مربیان دارالقرآن‌های بسیج در سراسر کشور نیز می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند.

انجم‌شعاع ادامه داد: تاکنون قریب 200 نفر از مربیان قرآن کمیته امداد امام خمینی(ره) بیمه شده‌اند و برای بیمه مربیان قرآن کانون‌های مساجد هم توافقاتی انجام شده است و به نظر می‌رسد که بتوانیم در سال 1402 با همت اتحادیه استان‌ها بیش از 15 هزار نفر از فعالان قرآنی کشور را بیمه کنیم.

وی با تصریح اینکه افق ما در سال 1403 نیز بیمه 30 هزار نفر است تا حداقل مشکلی برای بیمه معلمان قرآن در سطح کشور وجود نداشته باشد، گفت: تلاش داریم تا بخش قابل توجهی از فعالان اصلی قرآنی که در مؤسسات در حال فعالیت هستند را بیمه کنیم.

انجم‌شعاع همچنین از معلمان قرآن جلسات خانگی قرآن برای استفاده از این بیمه دعوت به عمل آورد و گفت: توافقاتی نیز با مسئولان جلسات خانگی قرآن انجام دادیم تا معلمان این جلسات بتوانند به اتحادیه‌های استانی برای بیمه مراجعه کنند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پایان گفت: توافقی با آموزش و پرورش داشتیم و تفاهم‌نامه‌ای نیز با آن‌ها در حال انعقاد داریم که طبق آن به هر دارالقرآن آموزش و پرورش یک مربی بیمه شده قرار دهیم که هم‌اکنون 700 دارالقرآن در سطح کشور در حال فعالیت هستند و اعتبار این کار هم در سال 1402 از محل اعتبار شورای توسعه دیده شده است.

انتهای پیام
captcha