دانشگاه‌ها در بقای انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند
کد خبر: 4125397
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

دانشگاه‌ها در بقای انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند

استاندار مازندران گفت: دانشگاه‌های کشور در استمرار و بقای انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی ایفا کردند و دشمن به کرارت درصدد زدن این جایگاه بوده است.

سید محمود حسینی پور

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، امروز، ۱۰ اسفند در نشست محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلامی، گفت: دانشگاه‌های کشور در استمرار و بقای انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی ایفا کردند و دشمن به کرارت درصدد زدن این جایگاه بوده است.

وی با اشاره به اقتدار ملی و فراملی ایران اسلامی در حوزه دانشگاهی و تولید علم، افزود: بسیاری از صدیق‌ترین یاران انقلاب اسلامی از دانشگاهیان هستند.

حسینی‌پور با بیان اینکه دانشگاه دیدبان توسعه کشور است، تصریح کرد: همه ما موظف به توجه ویژه به دانشگاه هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه و گفتمان انقلاب اسلامی دو بال جدا نشدنی توسعه همه‌جانبه کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: رونق گسترده مراکز دانشگاهی ادای دین انقلاب اسلامی به دانشگاه بوده است.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم نگاه مترقی به دانشگاه و رفع مشکلات اساتید دانشگاهی دارد، دانشگاه‌های مازندران اثرگذار هستند و هردانشگاهی که بیشترین اثرگذاری را دارد دشمن برای به چالش کشیدن آن واحد دانشگاهی ورود می‌کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه استان مازندران یکی از استان‌های محوری کشور در حوزه دانشگاهی است، اذعان کرد: ۱۵۵ هزار و ۲۵۳ دانشجو و ۴هزار و ۲۹ نفر استاد دانشگاهی در این استان در عرصه تولید علم و فراگیری علم فعالیت دارند.

استاندار مازندران به خلأی موجود بین حوزه اجرایی با دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: نقش دانشگاه و کمک‌های راهبردی دانشگاهیان برای توسعه اقتصاد دریا مورد انتظار است.

وی با اشاره به همسایگی مازندران با ۵ کشور و اهمیت جایگاه استراتژیک کریدور شمال به جنوب، تأکید کرد: رونق اقتصاد دریا و جنگل نیازمند کمک دانشگاهیان است.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروز اقتدار غذایی در دنیا یکی از مؤلفه‌های قدرت ملی به شمار می‌رود، ‌افزود: مازندران به عنوان برترین تولیدکننده محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و برای استمرار این جایگاه نیازمند کمک دانشگاهیان در اجرای درست طرح تحول کشاورزی در این خطه از شمال کشور هستیم.

وی بر لزوم دانش‌بنیان شدن کشاورزی استان تأکید کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان به صورت جهادی برای نجات مرکبات و برنج مازندران ورود کنند.

حسینی‌پور از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار به روزرسانی زیرساخت‌های دانشگاهی در استان مازندران شد و افزود: برای تحقق این مهم نیازمند ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه هستیم.

وی به معضل خوابگاه برای دانشجویان متأهل در استان اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات ایجاد خوابگاه در دانشگاه‌های استان شد.

انتهای پیام
captcha