ثبت و ضبط ۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور
کد خبر: 4125251
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
طی امسال انجام شد

ثبت و ضبط ۲۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در دبیرخانه شورای مرکزی زکات طی امسال دو هزار میلیارد تومان زکات ثبت و ضبط شده است، گفت: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور از این رقم بسیار بالاتر است.

محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)، در جشنواره علمی ترویجی و تکریمی زکات استان که امروز، ۱۰ اسفند در اردوگاه امام علی(ع) سنندج برگزار شد، گفت: امروز بیست‌و‌هشتمین جشنواره علمی ترویجی و تکریمی زکات کشور را در استان کردستان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به آیات و روایات بسیار در مورد زکات افزود: وجود این تعداد آیات قرآن کریم و روایات از اهل سنت و تشیع جایگاه این فریضه دینی را برای همگان نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد بیان کرد: علاوه بر آیات و روایات و آموزه‌های دینی مقام معظم رهبری بر اجرای این فریضه همواره تأکید داشته و می‌فرماید: «ما مسئولان نظام اسلامی در مورد زکات باید به عفو و بخشش الهی پناه ببریم». در این راستا دبیرخانه شورای زکات یک جشنواره جریان‌ساز زکات را در سطح کشور راه‌اندازی کردیم و از ابتدای سال این جشنواره را با حضور علما، مبلغان و اعضای شورای زکات استان‌ها در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مهری با اشاره به اینکه مردم به روحانیون و علما اعتماد دارند، افزود: در این راستا علما و روحانیون با تلاش مضاعف از تربیون‌های مختلف، نماز جمعه و موعظه و خطابه‌های خود در راه ترویج امر زکات گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در دبیرخانه شورای مرکزی زکات طی امسال دو هزار میلیارد تومان زکات را ثبت و ضبط کردیم، افزود: ظرفیت جمع‌آوری زکات در کشور از این رقم بسیار بالاتر است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد در پایان یادآور شد: امیدواریم تلاش علما و روحانیون موجب شود که سفره مستضعفان و نیازمندان با پرداخت زکات پربرکت شود.

انتهای پیام
captcha