مسئولان به دنبال تقویت ارتباط مردم با نظام باشند
کد خبر: 4124821
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
حجت‌الاسلام منتظری:

مسئولان به دنبال تقویت ارتباط مردم با نظام باشند

دادستان کل کشور با بیان اینکه مسئولان همواره به مردم در صحنه دفاع از نظام و انقلاب بدهکارند،‌ گفت: باید با خدمت‌رسانی مطلوب به دنبال تقویت ارتباط مردم با نظام اسلامی باشیم.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، امروز، 8 اسفند در نشست با کارکنان و قضات ساوه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بررسی میدانی و بازدیدها به تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف دستگاه‌ها منتج خواهد شد. علاوه براینکه مجموعه دستگاه قضایی وظیفه خطیری برعهده دارد، اجرای عدالت، احقاق حقوق عامه و حمایت از مظلوم دارای ارزش والایی است که پاداش آن قابل محاسبه نیست.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در برخی امور با محدودیت‌هایی مواجه است. قاضی و کارمند دستگاه قضایی حکم یک کارمند اداری را ندارد و برای انتخاب قاضی در شرع و قانون شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که این مهم نشان از مسئولیت سنگین قاضی دارد؛ چراکه اجرای عدالت کاری سنگین و انتظار همگان است.

منتظری اضافه کرد: یکی از خطرات در اجرای عدالت این است که افراد چه ذی‌حق باشند یا نباشند انتظار دارند که دست پر از محکمه خارج شوند و برخی از آنان برای رسیدن به حق خود از ابزار توصیه و سفارش استفاده می‌کنند که این امر اجرای عدالت را سنگین و سخت می‌کند.

به گفته وی استقلال مالی دستگاه قضایی یکی از مطالبات جدی است و تقویت بدنه دستگاه قضایی در حوزه نیروی انسانی یکی از ضروریات محسوب می‌شود، اما با وجود مشکلات، این مجموعه بهترین خدمتگزاری را دارد. در خدمت مردم بودن، رضایت و قدرشناسی آنان را به دنبال دارد و خداوند اجر کار صادقانه را می‌دهد. رضایت‌مندی مردم بزرگترین پشتوانه و سرمایه نظام اسلامی است و ارائه خدمات صادقانه به افزایش سطح رضایت‌مندی منتج می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئولان به مردمی که همواره در صحنه دفاع از نظام و انقلاب حضور مؤثر دارند بدهکارند و باید با خدمت‌رسانی مطلوب باید به دنبال تقویت ارتباط آنان با نظام اسلامی باشند. براساس قوانین، مقررات و مستندات دستگاه قضایی به ویژه دادستان‌ها باید در دفاع از حقوق عامه اهتمام جدی بورزند و در شرایط فعلی همه کارکنان و قضات مکلف به حمایت دولت هستند تا دشمن در انجام توطئه علیه نظام ناکام بماند.

یادآور می‌شود، حضور در گلزار شهدا، شرکت در جلسه مسئولان قضائی و قضات، افتتاح مرکز اشتغال زندانیان، بازدید از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه و شرکت در شورای اداری از برنامه‌های سفر یک روزه دادستان کل کشور به ساوه است.

انتهای پیام
captcha