مردم ایران شایسته بهترین خدمتگزاری هستند
کد خبر: 4124762
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای:

مردم ایران شایسته بهترین خدمتگزاری هستند

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تکریم ارباب‌رجوع باید در دستور کار مسئولان قضایی باشد، گفت: در همه حال خود را خادم ملت دانسته و با این نیت که مردم لایق شایسته‌ترین خدمات هستند به تکالیف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‎‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، 8 اسفند در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی و قضات استان، ضرورت توجه به امور و انجام تکالیف به بهترین شکل را مورد تأکید قرار داد و گفت: امید است خداوند متعال توفیق انجام وظایف را به همگی ما عنایت فرماید تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف الهی و خدمت به مردم گام برداریم.

محسنی‌اژه‌ای توجه به کاهش تشریفات و تجملات در برنامه‌ها را خواستار شد و افزود: هر مقدار که امکان دارد باید از تجملات کاسته شود؛ چراکه گاه انجام این کارها زیان‌آور است. هرچه در شرایط موجود بتوان از تجملات کاست، پسندیده است و این امر در متون دینی ما نیز به آن تأکید بسیار شده است.

وی به اقدامات امنیتی صورت گرفته در مسیر تردد از فرودگاه تا استانداری نیز اشاره و تصریح کرد: برقراری امنیت لازم است، اما باید به مقدار ضرورت باشد. بنده مسئول امنیتی نیستم و قصد مداخله در امور مربوط به دیگران را ندارم. شاید نیازی نباشد وقت نیروهای امنیتی و انتظامی در این حوزه بدین شکل گرفته شود.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خود به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: مکلفیم خود را برای ورود به این ضیافت الهی آماده کرده تا بتوان بهره‌مندی بهتری از این فرصت الهی داشت. باید از همه توان در این ماه برای مفید و خیرخواه بودن برای مردم استفاده کرد.

اژه‌ای به تشریح حوادث اخیر پرداخت و گفت: دشمنان، بدخواهان و افراد ضد ارزشی در این مدت بسیار تلاش کردند تا نظم کشور را برهم زده و بتوانند در کشور مشکلاتی بیشتر از آنچه شاهد بودیم ایجاد کنند. آنان به ایجاد این مشکلات قانع نبوده و تجزیه کشور را هدف گرفته بودند.

به گفته رئیس قوه قضاییه دشمن بسیار امید داشت اقدامات بیشتری در کشور انجام دهد و برای کشور و مردم زحماتی به وجود آورد، اما در این مدت نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، دستگاه‌های ذی‌ربط و همچنین مردم در مقابل دشمنی آنان بسیار ایستادگی کردند. در کنار همه اقدامات انجام شده لطف خدا را نباید فراموش کرد.

تلاش دشمن برای جلوگیری از انتقال پیام انقلاب

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان به منظور جلوگیری از انتقال پیام نظام اسلامی ایران به خارج از مرزها و رشد در حوزه‌های مختلف ناکام و بی‌نتیجه ماند، اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود با تمام توان وارد عرصه شده و هرآنچه از ابزارهای مختلف در اختیار داشت به کار گرفت. ایجاد راهبرد ترکیبی از جمله برنامه‌های تعریف شده دشمن بود، اما با عنایت خداوند متعال، وجود رهبری فرزانه و مردمی فهیم بسیاری از توطئه‌ها خنثی شد.

رئیس قوه قضاییه در تکمیل سخنان گفت: دشمن برای تعلیم و تجهیز نیروهای خود تلاش و با پمپاژ اخبار دروغین رسانه‌ها را آماده کرد، اما همچون گذشته با هوشیاری مسئولان و مردم فتنه‌ها خنثی شد.

وی در پایان به اعلام و انتشار فراخوان‌های متعدد دشمنان برای عدم حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و اضافه کرد: تصور و پیش‌بینی دشمن بر این بود که ایران امسال دهه فجر تلخی را شاهد خواهد بود، اما هیچ اقدامی نتوانستند در این ایام مبارک انجام دهند و به طور قطع به آنچه می‌خواستند هرگز نرسیدند. مردم با وجود شرایط سخت و مشکلات اقتصادی در این مراسم مهم شرکت کرده و توطئه دشمن را خنثی کردند.

کار خود را با کم‌کاری دیگران قیاس نکنیم

محسنی‌اژه ای ضروت انجام به تکالیف را یادآور شد و افزود: همه باید به وظایف خود در حد توان و متناسب با شرایط عمل کنند. در روزهای پایانی بهتر  است ارزیابی از وظایف خود داشته باشیم و کار خود را با کم‌کاری دیگری مقایسه نکنیم. باید در همه حال خود را خادم ملت دانسته و با این نیت که مردم لایق شایسته‌ترین خدمات هستند به تکالیف خود عمل کنیم. بدون تردید اگر با این نگاه پیش رفته و مردم احساس کنند مسئولان هرآنچه در توان دارند انجام می‌دهند، نگاه بهتری خواهند داشت.

وی افزود: وظیفه همه مجموعه قضا تلاش و رسیدگی به امور است. مشکلات اقتصادی برای همه هست و فقط به مجموعه قوه قضاییه محدود نمی‌شود. تعداد کثیری از مردم با مشکلاتی همچون خرید مسکن و خودرو و... درگیر هستند و دشمن نیز از همین ترفند استفاده می‌کند. اگر بخواهیم مأموریت‌های قوه قضائیه را در حد متوسط به اندازه کف انتظارات، انجام دهیم با این میزان بودجه، امکانات و فرایندی که وجود دارد امکان‌پذیر نیست و خدمات ارائه شده که برخی همکاران در دستگاه قضا انجام می‌دهند ایثار است؛ چراکه بدون کار جهادی و ایثارگرانه نمی‌توان به انتظارات مردم و نمایندگان که به حق است پاسخ داد.

تلاش برای رفع مشکلات مردم با تمام توان

رئیس قوه قضاییه در ادامه کمک به بخش‌های مختلف دستگاه قضایی را از استاندار استان مرکزی خواستار شد و افزود: شما عضو خانواده قوه قضاییه بودید و باید بسنجید که چه میزان می‌توانید به بخش‌های مختلف این مجموعه کنید؛ چراکه این کمک‌ها در نهایت به استان و مردم بازمی‌گردد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دستگاه قضایی از تمام توان خود برای رفع مشکلات استفاده کرده و مسئولان مختلف در دستگاه قضا تمام تلاش خود را برای صیانت از قوه قضاییه، ارتقای امور و رسیدن به نتایج مطلوب انجام می‌دهند، اضافه کرد: ارتباط بسیار خوبی بین قوه قضاییه و مجلس برقرارست که این مهم را در طول 40 سال شاهد نبودیم.

وی در پایان تکریم ارباب رجوع را در دستور کار مسئولان قضایی دانست و ادامه داد: مردم از ما تلاش در راستای استجابت مطالباتشان را انتظار دارند. برخورد خوب لازم است؛ چراکه گاه اثر یک برخورد از یک رأی بیشترست. انتظار دیگر مردم عدالت و آراء درست است که تحقق این مهم نیز کار سختی است؛ زیرا مراجعه‌کنندگان هریک خود را محق دانسته و قضات در مقابل طرفین دعوا قرار دارند و باید بر اساس آنچه انجام شده و بر اساس حق رأی دهند. البته ممکن است با وجود تلاش بسیار به حق خود نرسند که در این موارد برای ایجاد رضایت و عدالت نسبی باید تا حد ممکن حرف مردم شنیده و دقت لازم برای رسیدن به رأی قطعی به کار گرفته شود.

انتهای پیام
captcha