تعدد جشنواره بدون خروجی مدنظر از آفت‌های حوزه فرهنگی است
کد خبر: 4124149
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

تعدد جشنواره بدون خروجی مدنظر از آفت‌های حوزه فرهنگی است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدد جشنواره‌ها بدون خروجی موردنظر را از آفت‌های حوزه هنری و فرهنگی دانست و گفت: در حال حاضر با تعدد برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی روبه رو هستیم که این جشنواره‌ها اگر مقدمه، موخره و دنباله نداشته باشند خروجی خوبی نخواهند داشت‌.

سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، 4 اسفندماه در مراسم اختتامیه جایزه ادبی «ساهر» که در شیراز برگزار شد، گفت: حوزه ادبیات به ویژه ادبیات داستانی منحصر به این بخش نیست بلکه مایه اولیه بسیاری از هنرها به ویژه سینما است.

وی ادامه داد: در پیشرفت صنعت سینما، که صنعت پیشرویی در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود، مایه‌های پلیسی، امنیتی و جنایی بیشترین جذابیت را در بین مخاطبان ایجاد کرده است.

هاشمی با بیان اینکه تربیت و کادرسازی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: بدون شک برگزیدگان این رویداد سطح بندی دارند، لذا می‌توان با داوران و نفرات اول جشنواره مسائل تربیتی و کادرسازی آغاز شود.

وی همچنین، تعدد جشنواره‌ها بدون خروجی موردنظر را از آفت‌های حوزه هنری و فرهنگی دانست و گفت: جشنواره فیلم فجر رخ و نماد خوبی در جامعه دارد که تبدیل به حرکت منسجم و الهام‌بخشی در جامعه شده است؛ امسال هم با رنگ و بوی متفاوت و منزهی برگزار شد.

معاون وزیر ارشاد ادامه داد: در حال حاضر با تعدد برگزاری جشنواره‌های هنری و فرهنگی روبه رو هستیم که این جشنواره‌ها اگر مقدمه، موخره و دنباله نداشته باشند خروجی خوبی نخواهند داشت‌.

وی گفت: اگر برای جشنواره‌ها طراحی مناسبی داشته باشیم که از درون آنها محصول، چهره‌ها و کادر لازم کشف و استخراج شود می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ و هنر باشیم، لذا باید برای جشنواره‌ها دنباله تعریف کنیم تا هزینه‌ها به درستی صرف شود و به خروجی مورد نظر برسیم.

هاشمی تصریح کرد: وقتی بتوانیم به بهانه‌های مختلف و با تعریف جایزه‌ها به مسئله ادبیات این موضوع بپردازیم و برای تقویت و تربیت نیروهای متعدد در این عرصه تلاش کنیم نه تنها به حوزه ادبیات کمک کردیم به سایر حوزه‌ها به ویژه سینما هم کمک شایانی کرده‌ایم.

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این رویدادها اغلب نگارش‌ها در مورد شهدای والا مقام است‌ و در یک اثر، چندین شهید گلگون کفن به جامعه معرفی می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه جایزه ادبی ساهر در نخستین دوره 2 بخش داستانک و داستان بلند را در خود داشت، گفت: هرچند ممکن است شرایط لازم برای تبدیل داستان‌های بلند ارائه شده در این جایزه به فیلمنامه وجود نداشته باشد اما احتمالا می‌توانیم داستانک‌ها را به فیلم کوتاه تبدیل کنیم.

معاون وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی پیشنهاد داد که با استفاده از منابع استانی داستانک‌های برتر به فیلم کوتاه تبدیل و خروجی مناسبی برای مخاطبان متبلور شود.

انتهای پیام
captcha