پاسداری از اسلام وظیفه همگانی است
کد خبر: 4124009
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
میرشمس اکبرحسینی:

پاسداری از اسلام وظیفه همگانی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با بیان اینکه پاسداری امام حسین(ع) از دین حرکتی ماندگار بود، گفت: شاخص پاسداری اگر برای روز میلاد امام حسین(ع) تعریف شده در رابطه با این محتواست که همه جامعه اسلامی و جهان اسلام باید این وظیفه را درک کرده و توجه داشته باشند پاسداری از اسلام یک وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام میرشمس اکبرحسینی نماینده ولی فقیه در سپاه انزلی

حجت‌الاسلام و المسلمین میرشمس اکبرحسینی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک شعبان و سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: یکی از خصوصیت‌های مهم و ویژه‌ای که در همه ایام و روزهای سال مورد توجه است و خداوند متعال این خصوصیت را در کلام و فرمایش معصومین(ع) قرار داده و مکرر برای ما تأکید فرموده‌اند «توسل به امام حسین(ع)» است.

وی با تأکید بر اینکه در میلاد با سعادت این حضرت نیز همین خصوصیت جایگاه ویژه خود را دارد، افزود: در تقویم کشور روز میلاد این امام با عنوان «روز پاسدار» نامگذاری شده زیرا حقیقت حرکت امام حسین(ع) برای دفاع از دین خدا و مقابله با انحراف، کفر و نفاق کاملا مبین و ویژه و خاص تا قیامت ماندگار است.

اکبرحسینی با تأکید بر اینکه ما در تاریخ اسلام عزیز هیچ صحنه‌ای را مانند کربلا نداریم، تصریح کرد: این جایگاه به صورت خاص، ویژه و استثنایی علاوه‌ بر اینکه مورد توجه محبین اهل بیت(ع) در تمام کره زمین است، مورد توجه کفار، منافقین و مشرکین و بدخواهان اسلام قرار دارد به همین دلیل از این جایگاه به شدت واهمه و ترس دارند.

وی در خصوص علت هراس دشمنان از این حرکت امام حسین(ع) بیان کرد: حرکت امام حسین(ع) کاملا میدانی و به صورت مستدل دینی، اعتقادی و عقلی بوده و جای هیچ نکته‌ای ندارد که کسی بتواند در آن ایجاد شبهه کند هرچند دشمنان اسلام از شیوه‌های مختلف انحرافی استفاده می‌کنند تا بتوانند در زوایای مختلف شبهه ایجاد کنند ولی در خود حرکت نمی‌توانند ایجاد شبهه کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی با بیان اینکه شخصیت استثنایی امام حسین(ع) در مواجهه با جریان‌های عصر حضرت که مستقیما در برابر اسلام ایستاده بودند به ویژه یزید و اطرافیانش، تصریح کرد: امروز نیز دشمنان اسلام خصوصا دشمنان نظام اسلامی، هدف‌شان ضربه زدن به این نظام است.

اکبر حسینی تأکید کرد: این عده با نگاه حقیرانه فکر می‌کنند اگر نظام اسلامی را بزنند اسلام را از دور خارج کرده و می‌توانند بر کل جهان اسلام و جامعه بشری مسلط شوند ولی قطعا به این خواسته نخواهند رسید زیرا خداوند متعال قاعده‌ای قرار داده بر مبنای اینکه دینش را حفظ می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز خداوند متعال لیاقتی به ما داده و باید تلاش کنیم پرچم اسلام را در ایران اسلامی برافراشته نگه داریم اگر خدای ناکرده کوتاهی کرده و غفلت و بی توجهی کنیم خدا این پرچم را در جای دیگر برافراشته می‌کند زیرا دین خدا در زمین ماندنی است و از بین رفتنی نیست بلکه ما آن را از دست می‌دهیم اگر بخواهیم دچار روزمرگی، بی‌تفاوتی و امورات سطحی بشویم در این صورت ما هستیم که ضربه می‌خوریم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه انزلی گفت: شاخص پاسداری اگر برای روز میلاد امام حسین(ع) تعریف شده در رابطه با این محتواست که همه جامعه اسلامی و جهان اسلام باید این وظیفه را درک کرده و و توجه داشته باشند پاسداری از اسلام یک وظیفه همگانی است.

انتهای پیام
captcha