برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در محلات همدان
کد خبر: 4123825
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه در محلات همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های مساجد و هیئت‌ها در برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های شعبان استفاده می‌شود، گفت: امسال برنامه‌ها و جشن‌های اعیاد شعبانیه به‌صورت محله‌محور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی همدانحجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ستادهای شهرستانی و استانی برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه فعال شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این جشن‌ها با کیفیت و شاد در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های مساجد و هیئت‌ها در برگزاری برنامه‌ها استفاده شود، افزود: امسال قرار است برنامه‌ها به‌صورت محله‌محور برگزار شوند. امیدواریم شاهد حضور و مشارکت هیئت‌ها و مردم در برگزاری برنامه‌ها در هر منطقه و محله باشیم، در واقع می‌خواهیم به‌صورت محوری و کلیدی برنامه‌ها در همه نقاط استان برپا شود. همچنین از حضور جوانان و نوجوانان نیز  استفاده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برگزای رویداد «دختران حاج قاسم» به‌عنوان یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ایام شعبانیه گفت: ۱۵۰ دختر در مقطع متوسطه دوم از کل استان در این رویداد دو روز با هم رقابت می‌کنند که در این رویداد مسائل نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهایی ارائه می‌شود.

نظیری همچنین از برگزاری بیتوته معتکفان در ماه شعبان خبر داد و افزود: برنامه احیای شب نیمه شعبان توسط معتکفان در مساجد برگزار می‌شود؛ قرار است هر ماه یکبار مراسم احیا در مناسبت‌ها در مساجد برقرار باشد. ستاد اعتکاف در حال برنامه‌ریزی است که این برنامه را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری اعیاد شعبانیه دارند، گفت: در همه مساجد استان جشن‌های اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود که این برنامه‌ها با حضور مبلغان، مداحان و همچنین روحانیون در حال برگزاری است.

این مسئول همچنین به برگزاری برنامه محوری جشن متمرکز در 10 شهرستان استان همدان اشاره کرد و افزود: این برنامه با عنوان همایش پیاده‌روی کیلومتری به صورت خیابانی خواهد بود که در این راستا اطلاعیه‌ها و برنامه‌های شاد و مفرحی را در این جشن خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه اعزام مبلغ را در این ایام در سطح مساجد و مناطق مختلف خواهیم داشت، گفت: امسال اعزام مبلغ به‌صورت متفاوت‌تری انجام می‌شود، در واقع مبلغان با ظرفیت‌های تبلیغی بیشتری برای ورود به ماه مبارک رمضان آمادگی داشته و ظرفیت‌ها شناسایی و از این ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در ماه رمضان استفاده می‌شود.

نظیری با اشاره به اینکه همه برنامه‌های ما در راستای جهاد تبیین خواهد بود، اظهار کرد: برگزاری حلقه‌های معرفتی برگزاری، پاتوق امید، جشن‌های شعبانیه در سطح مؤسسات قرآن، محافل قرآنی، پویش‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و... نیز از جمله برنامه‌های ماه شعبان است.

وی به برنامه‌های مشترک با مسجد جمکران در نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: اعزام ۹۰۰ نوجوان دختر و پسر از «جبهه فرهنگی ماح» برای اجرای سلام فرمانده به مسجد جمکران طی دو روز گذشته انجام شد که این برنامه با حضور ۱۰ هزار نفر از سراسر کشور ضبط می‌شود و از استان همدان نیز نوجوانان 9 تا 14 سال حضور دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برگزاری سرودهای نوجوانان همدان با عنوان «جبهه فرهنگی سرو» بیان کرد: در همه سنین به‌ویژه در سنین ۸ تا ۱۵ سال تشکیل گروه‌های سرود را داشته که از همه برنامه‌ها و در مناسبت‌های مختلف از آنها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha