2 هزار میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شد
کد خبر: 4123515
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
از ابتدای امسال

2 هزار میلیارد تومان زکات در کشور پرداخت شد

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: امسال دو هزار میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در کشور پرداخت شد.

پرداخت زکات

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمدطاها مهری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، دوم اسفندماه در بیست و ششمین همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان البرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه زکات اظهار کرد: این فرضیه الهی باید در جامعه نهادینه شود و تلاش‌های خوبی در این زمینه شده است.

وی با اشاره به اینکه به رغم توطئه‌های دشمنان، مردم از این تکلیف شرعی فاصله نگرفته‌اند و همچنان پای کار هستند، افزود: امسال دو هزار میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در کشور توسط مردم پرداخت شده است.

این مسئول یادآور شد: ۹۰ درصد مبلغ زکات برای تهیه نیاز فقرا از جمله تأمین جهیزیه، درمان، کمک‌هزینه تحصیلی، ترمیم و ساخت مسکن بوده و مابقی برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در مساجد، راه‌های روستایی، حسینیه‌ها و خانه‌های بهداشت صرف شده است.

در ادامه این همایش محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز گفت: امسال ۱۷۵ میلیارد تومان برای جمع‌آوری زکات در این استان هدف‌گذاری داشتیم، اما ۲۲۵ میلیارد تومان جمع شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ مرکز نیکوکاری برای جمع‌آوری این کمک‌ها ما را همراهی کردند، یادآور شد: سال گذشته ۱۲۶ میلیارد تومان زکات در استان البرز جمع‌آوری شده بود. این افزایش آمار و عملکرد در بخش زکات بیانگر بی‌اثر بودن تلاش دشمنان برای بی‌اثر جلوه دادن این حوزه است.

یادآور می‌شود، در این همایش پدر شهید عجمیان به‌عنوان سفیر زکات استان حکم خود را دریافت کرد و از مادر شهید سلمانیان از شهدای مدافع حرم به‌عنوان مبلغ زکات قدرانی شد.

انتهای پیام
captcha