محکومیت حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به سوریه
کد خبر: 4122946
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

محکومیت حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به سوریه

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی که به شهید و زخمی شدن شماری غیرنظامی منجر شد، از جامعه جهانی خواست مانع تکرار تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی شود.

به گزارش ایکنا، سیدعمار الحکیم، رئیس ائتلاف نیروهای دولت ملی عراق امروز یکشنبه تأکید کرد که هدف قرار دادن مکرر سوریه مستلزم موضع جدی جامعه جهانی است.

الحکیم در بیانیه‌ای گفت: حمله وقیحانه رژیم صهیونیستی به  کشور برادر  سوریه در دمشق که منجر به شهید و زخمی شدن تعدادی از شهروندان سوری شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: تکرار این اهداف مستلزم موضع جدی جامعه و سازمان‌های بین‌المللی برای رد این تجاوز بوده که آشکارا مغایر با  قوانین بین‌المللی است.

حکیم در پایان برای شهدا رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد.

گروه‌های فلسطینی نیز تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کردند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای خبری گفت: این تجاوز به وضوح شدت کینه و فاشیسم صهیونیست‌ها و تلاش مستمر آنها برای هدف قرار دادن سوریه و تشدید تراژدی مردم برادر سوریه را که در حال مرهم زدن بر زخم‌های خود پس از زلزله ویرانگر هستند، ثابت می‌کند.

این جنبش بر حمایت از کشور برادر سوریه در رویارویی با این توطئه‌ها تحت سرکردگی رژیم صهیونیستی برای هدف گرفتن حاکمیت، امنیت و ثبات و وحدت سوریه تأکید کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز بر اهمیت مقابله با رژیم فاشیست صهیونیستی با یکپارچگی صفوف و همگرایی تلاش‌های عربی و اسلامی تأکید کرد و گفت: رژیم اشغالگر همچنان با موجودیت خود در خاک فلسطین خطری برای امت اسلامی و امنیت و صلح در سراسر منطقه است.

حماس رژیم صهیونیستی را شر مطلقی خواند که جز با قدرت و مقاومت تا نابودی آن از سرزمین و مقدسات دفع نمی‌شود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت: این تجاوز آشکار در شرایطی که سوریه هنوز از تبعات زمین لرزه اخیر بهبودی حاصل نکرده است، بار دیگر خصومت این رژیم نژادپرست و فاشیست را ثابت می‌کند.

این گروه بر همبستگی کامل با ملت و ارتش سوریه در تلاش‌های مستمر آن برای پاکسازی سوریه از بقایای تروریسم مورد حمایت رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه، 30 بهمن به مناطق مسکونی دمشق و اطراف آن از جمله مناطق مسکونی، ۵ شهید و ۱۵ زخمی بر جای گذاشته است.

در شرایطی که سوریه با پیامدهای زمین‌لرزه مرگبار اخیر روبه‌روست و پویش‌های بین‌المللی خواهان رفع محاصره این کشور برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده این کشور است، رژیم صهیونیستی در ساعت 22 دقیقه بامداد امروز با شلیک تعدادی موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط شهر دمشق و اطراف آن از جمله محله‌های مسکونی غیرنظامیان را هدف قرار داد.

آمار اولیه این تجاوز حاکی از شهادت پنج غیرنظامی، یک نظامی و زخمی شدن 15 غیرنظامی است که حال بعضی آنان وخیم است. تعدادی از خانه‌های غیرنظامیان و بعضی محله‌های دمشق و اطراف آن در این تجاوز، تخریب شده است.

انتهای پیام
captcha