ساخت اولین مدرسه اسلامی ویژه نابینایان در غنا
کد خبر: 4121976
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

ساخت اولین مدرسه اسلامی ویژه نابینایان در غنا

اولین مدرسه اسلامی مختص افراد نابینا در غنا در حال ساخت است.

به گزارش ایکنا به نقل از Go Fund Me، به گفته علیفه صلاح(Alifa Sallah)، مسئول این پروژه که کار جمع‌آوری کمک برای این مدرسه را هم برعهده دارد این مدرسه اسلامی در حال حاضر فاز ششم ساخت خود را می‌گذراند و  نیازمند کمک از سوی خیران برای اتمام ساخت است.

کار ساخت این پروژه که اولین از نوع خود به شمار می‌رود تقریباً 2 سال پیش آغاز شد. این مدرسه علاوه بر کلاس درس قرار است امکاناتی مانند خوابگاه، غذاخوری و محلی برای استقرار معلمان داشته باشد.

به گفته مسئول این پروژه، پس از تکمیل و آماده‌سازی این مدرسه همه افراد واجد شرایط و نه فقط مسلمانان می‌توانند از آن استفاده کنند. هدف از این پروژه ساخت مرکزی برای آموزش مفاهیم اسلامی و سایر علوم و در نهایت توانمندسازی افراد نابینا است.

بنا بر اعلام سازمان خدمات سلامت غنا (Ghana Health Service) تا سال 2021، حدود 22.7 هزار نفر از مردم غنا از نابینایی رنج می‌برند. از این جمعیت، بیش از نیمی از آنها (٪54.8) به دلیل آب مروارید نابینا شده بودند. داده‌های GHS همچنین نشان می‌دهد که شیوع نابینایی در غنا در مناطق روستایی در مقایسه با افرادی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند بسیار بیشتر است.

انتهای پیام
captcha