مرکز خدمات، تنها حامی طلاب و روحانیت است
کد خبر: 4120703
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران:

مرکز خدمات، تنها حامی طلاب و روحانیت است

حجت‌الاسلام اکبری ضمن اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی در توسعه مراکز حوزوی تصریح کرد: واقعیت این است که انقلاب اسلامی در حال حرکت است، نه پیر می‌شود و نه می‌میرد. این ما هستیم که گاهی در این حرکت کند می‌شویم، می‌مانیم و می‌میریم.

مرکز خدمات، تنها حامی طلاب و روحانیت استبه گزارش خبرنگار ایکنا، همزمان با ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم تجلیل از طلاب نخبه حوزه خواهران استان تهران صبح امروز 19 بهمن‌ماه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران سخنرانی کرد و گفت: من پیرامون فرهنگ خدمت به مردم در روایات مطالعاتی داشتم و به عباراتی برخوردم که حیرت‌انگیز است و می‌خواهم برخی از کلیدواژه‌های آن را خدمت شما عرض کنم. شما که از نخبگان و پژوهشگران حوزه هستید می‌توانید روی این کلیدواژه‌ها کار کنید. در روایات متعدد آمده است که برای انسان‌های خادم، بهشت جاویدان در نظر گرفته است یا در روایت دیگری آمده است خادمان به مردم، خوبان درگاه الهی هستند یعنی هر خدمتی به مردم کنیم ما را یک گام به خدا نزدیک می‌کند.

وی افزود: اینها سرفصل است و شما می‌توانید برای آن زیرموضوعات پیدا کنید. در روایتی می‌خوانیم خادمان مردم آبرومندان روز قیامت هستند یا اینکه خدمت به مردم بالاترین خصلت یک انسان است یا از بالاترین مظاهر ایمان است. باز در روایات می‌خوانیم که خدمتگزاران به مردم شادمان‌های روز قیامت هستند یا کسی که به مردم خدمت کند به اندازه این است که تمام دنیا را عبادت کرده است. باز در روایت داریم که مشی برای حل مشکلات مردم مثل سعی صفا و مروه است.

وی در ادامه به ثمرات تاسیس مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنیم که امروزه مراکز حوزوی کم نداریم و مراکز متعدد در این زمینه وجود دارد که حتی گاهی با هم موازی‌کاری دارند با این حال ما همواره یک گمشده‌ای داشتیم که نهاد مرکز خدمات حوزه است ولی با همت مقام معظم رهبری این مرکز تاسیس شد و امروز جایگاه و پایگاه خودش را پیدا کرده و عمده بودجه‌ای که به حوزه‌ها اختصاص پیدا می‌کند مربوط به مرکز خدمت است. مقام معظم رهبری مرکز خدمات را به عنوان تنها حامی طلاب و روحانیت معرفی کردند تا طلاب با خیال راحت به تحصیل و تبلیغ بپردازند. به واقع تاسیس این مرکز یکی از ابتکارات و برکات نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما خیلی اوقات نمی‌توانیم داشته‌های خودمان را برای خودمان جا بیندازیم و از آنها غفلت می‌کنیم. به عنوان مثال همین مرکز خدمات از دستاوردهایی است که می‌توان برای نظام ذکر کرد. در گذشته نیز مراجع و علما به فکر آب و نان طلاب بودند ولی این مسئله ساماندهی‌شده نبود و این مایه مباهات است. که امروز به برکت انقلاب این مسئله ساماندهی پیدا کرده است. واقعیت این است که انقلاب اسلامی در حال حرکت است، نه پیر می‌شود و نه می‌میرد. این ما هستیم که گاهی در این حرکت کند می‌شویم، می‌مانیم و می‌میریم.

وی در ادامه به اهمیت حوزه خواهران اشاره کرد و گفت: نقش‌آفرینی که بانوان دارند بسیار حائز اهمیت است و در برخی عرصه‌ها حتی آقایان به پای خانم‌ها نمی‌رسند. به طور مثال درصد آمارهای اعتکاف بانوان از مردان بیشتر و منظم‌تر است و نقش‌آفرینی که بانوان در این حوزه دارند از آقایان بیشتر است. بانوان همیشه در حوزه‌های مختلف اثرگذار بودند کما اینکه در صدر اسلام هم همینطور بوده است. امروز هم حوزه خواهران در تهران در حال توسعه و پیشرفت است و در بعضی موارد حتی از حوزه برادران جلوتر است و ما از این همه پیشرفت شاکریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از شانزده نفر از طلاب نخبه خواهر استان تهران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha