افتتاح بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ مسکن روستایی همزمان با دهه فجر در کرمان
کد خبر: 4119943
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰

افتتاح بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ مسکن روستایی همزمان با دهه فجر در کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۱۶ مسکن روستایی همزمان با دهه فجر در کرمان افتتاح می‌شود، گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون بهسازی معابر یک‌هزار و ۳۰ روستا انجام شده است.

سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، علی‌اکبر سلطانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان دستاوردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کرمان پرداخت و با بیان اینکه بنیاد مسکن متولد انقلاب اسلامی است، گفت: این نهاد در راستای رفع چالش‌های حوزه مسکن در روستاها و شهرهای کوچک تأسیس شد و اخیراً به چالش‌های مسکن شهرهای بزرگ نیز ورود کرده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن بر اساس قانون به سه موضوع جدی تأمین مسکن محرومین، ساخت مسکن‌هایی که در حوادث طبیعی از بین رفته‌اند و رفع چالش‌های حوزه مسکن ورود می‌کند، افزود: در استان کرمان ۵ هزار و ۶۰۰ روستا وجود دارد و شمول مسکن محرومین هنوز در روستاها است. همچنین ۷۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان کرمان وجود دارد که ماهیت معیشت مردم روستایی است.

سلطانی‌نژاد از تعیین طرح هادی روستایی در تمام روستاهای کرمان خبر داد و تصریح کرد: کرمان از استان‌هایی است که حیات معکوس در آن روستاهای آن قابل مشاهده است و در هر روستای کرمان آثار آبادانی و عمران مشاهده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: سالانه حدود ۳۰۰ روستا در استان بازنگری می‌شوند تا به نیازهای جدید پاسخ داده شود و کرمان در این امر در کشور پیشتاز است و در سال‌های گذشته همواره رتبه‌های اول یا دوم را در حوزه بهسازی روستاها به دست آورد. به گونه‌ای که امروز آثار آبادانی در روستاهای استان کاملاً مشهود است.

وی تسریع در تأمين زمین، فراهم کردن خدمات زیربنایی و آب و همکاری بهتر بانک‌ها در پذیرفتن شرایط ضمانت وام‌های مسکن را در سرعت بخشیدن به اقدامات بنیاد مسکن ضروری دانست و گفت: در همه شهرهایی مانند خورسند، بافت، زرند، شهربابک و... که زمین تأمین شده است نهضت ساخت مسکن شروع می‌شود و در دهه فجر کلنگ‌‌زنی یا افتتاح خواهیم داشت.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: بهسازی معابر ۶۰۰ روستا در دهه فجر امسال با ۴۵۰ میلیارد انجام شده است. همچنین از دهه فجر سال گذشته تاکنون بهسازی معابر یک‌هزار و ۳۰ روستا انجام شده است. پروژه‌های بهسازی در ۱۵۰ روستا نیز با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی و یک‌هزار و ۷۱۶ مسکن روستایی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام
captcha