نسل امروز و فردا باید استقلال را به‌معنای حقیقی کلمه حس کند
کد خبر: 4118994
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷

نسل امروز و فردا باید استقلال را به‌معنای حقیقی کلمه حس کند

استاندار خراسان‌رضوی گفت: نسل امروز و فردا باید استقلال را به‌معنای حقیقی کلمه حس کنند و بدانند در گذشته چه شرایطی حاکم بوده است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضویبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، امروز ۱۲ بهمن‌ماه در جشن دهه نودی‌ها که به‌‌مناسبت فرارسیدن دهه فجر در سالن ورزشی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان در جریان نهضت امام (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام الهی سهم ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: طی ۴۴ سالی که از عمر نظام اسلامی می‌گذرد، دانش‌آموزان در حفاظت از آن نقش ویژه‌ای داشتند و تقدیم هزاران شهید دانش‌آموز به‌ویژه در دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده همین موضوع است و در تمام صحنه‌هایی که نظام اسلامی نیازمند حضور دانش‌آموزان بوده، خیل گسترده‌ای از این قشر ارزشمند، در میدان حاضر بوده و از نظام دفاع کردند.

استاندار خراسان رضوی فلسفه این جشن را پیام دانش‌آموزان مبنی بر تعلق خاطر آنان نسبت به نظام اسلامی و یادگار شهدا دانست و گفت: نسل جوان و نوجوان امروز و نسل‌های بعد در آینده این مسیر را دنبال خواهند کرد و امید است در این رسالت و وظیفه موفق باشند.

نظری بیان کرد: ۴۴ سال از استقرار نظام مقدس ما می‌گذرد و با وجود تلاش زیادی که دنیای استکبار داشته و امید آنها بر سقوط این نظام بود، روزبه‌روز پیشرفت انقلاب اسلامی ادامه دارد و بدیهی است که این نظام و انقلاب توسط نسل آینده به فضل الهی به‌سوی اهداف خود پیش خواهد رفت.

وی افزود: نسل‌های آینده با اعتقاد راسخ، با بصیرت روز و تمسک به اصول انقلاب اسلامی و همچنین فهم بسیار بالا، اهداف عالیه این نظام و انقلاب را محقق خواهند کرد. 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم انقلاب و استفاده از ظرفیت جوانان، بیان کرد: نسل جوان هنگامی‌که مشغول آموزش است، پرورش نیز پیدا می‌کند و آشنایی این نوجوانان و جوانان با اهداف انقلاب فوق‌العاده حائز اهمیت است.

نظری تأکید کرد: جوانان باید آگاه باشند که به دور از عملیات‌ رسانه‌ای و روانی که دشمن در دستور کار دارد، با اهداف انقلاب آشنا شوند. نسل امروز و فردا باید استقلال را به معنای حقیقی کلمه حس کنند و بدانند در گذشته چه شرایطی حاکم بوده است.

وی گفت: نقش حضور مردم طی ۴۴ سال گذشته در جریان نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی پررنگ بوده و این مسئله باید برای جوانان ملموس باشد تا به تکالیف و وظایف خود جهت پیاده‌سازی اهداف انقلاب اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha