تحریم سپاه توطئه جدید علیه جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4116311
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

تحریم سپاه توطئه جدید علیه جمهوری اسلامی است

امام‌ جمعه میاندوآب گفت: تلاش برای تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، یک توطئه جدید علیه جمهوری اسلامی است، بنابراین باید هوشیارانه رفتار کنیم.

تحریم سپاه یک توطئه جدید علیه جمهوری اسلامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب، امروز، دوم بهمن در جلسه هماهنگی برنامه‌های دفاع مقدس که در دفتر امامت جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: هرگونه اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران نشانگر یک توطئه جدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه نقش سپاه در عزت‌مندی و اقتدار نظام اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ادامه داد: اتحادیه اروپا و کشورهایی که خود را متمدن، مدافع حقوق بشر و در جایگاه برتر می‌دانند این تصور باطل را دارند با ضربه به سپاه می‌توانند علیه نظام توطئه‌چینی کنند، اما غافل هستند یکایک مردم حامی سپاه و انقلاب هستند.

امام‌ جمعه میاندوآب در ادامه اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را فاقد وجاهت قانونی دانست، گفت: این تصمیم در عرف بین‌المللی هیچ‌گونه جایگاهی ندارد، چون سپاه بین کشورهای مختلف به‌ویژه منطقه از محبوبیت کافی برخوردار است.

حسن‌زاده با بیان یک مجموعه باید در شورای امنیت تحریم شود تا این تصمیم منشأ اثر شود، بنابراین تحریم فوق از نظر حقوقی اهمیتی ندارد، ادامه داد: براساس ماده ۳۹ منشور ملل‌متحد، تعیین و شناسایی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی برعهده شورای امنیت است. بنابراین اقدامات یک‌جانبه دولت‌های عضو براساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد مردود بوده و از وجاهت برخوردار نیست.

امام‌ جمعه میاندوآب افزود: اتحادیه اروپا و کشورهایی که خود را متمدن و مدافع حقوق‌بشر می‌دانند در مقابل سپاه ایستاده‌اند درحالیکه ملت‌ها در طول 43 سال گذشته دیده‌اند، سپاه مدافع ملل مستضعف دنیا است که نمونه آن را در شکست داعش مشاهده کردیم.

انتهای پیام
captcha