نکات اخلاقی در جلسات قرآنی تبیین شود
کد خبر: 4116288
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

نکات اخلاقی در جلسات قرآنی تبیین شود

یک مدرس قرآن کریم با بیان اینکه ارائه نکات و آداب اخلاقی در جلسات قرآنی در اولویت است، گفت: پیش از تربیت قاری باید به دنبال تربیت شخصیت قرآنی باشیم.

خلیل سواریخلیل سواری، قاری و مدرس قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه جلسه خانگی فنون تلاوت «ریاض‌الفرقان» از سال ۱۳۹۴ برای قاریان 8 تا 19 سال در اهواز راه‌اندازی شده است، گفت: در این جلسه که روزهای جمعه برگزار می‌شود، تلاش می‌کنم فنون تلاوت را به قرآن‌آموزان آموزش و استعدادهای آنها را برای تلاوت مجلسی و تلاوت مسابقه‌ای پرورش دهم. با وجود این هدف اصلی این جلسه، تربیت شخصیت قرآنی است. 

وی با تأکید بر ضرورت آموزش قرآن کریم در سنین پایین گفت: بیان نکات و آداب اخلاقی در جلسه ریاض الفرقان اولویت‌بندی شده است، چون پیش از آنکه به دنبال تربیت قاری قرآن باشیم به دنبال تربیت شخصیت قرآنی هستیم. قاریانی داریم که متأسفانه از اخلاق قرآنی به دور هستند، به همین دلیل تبیین نکات اخلاقی در جلسات قرآنی مهم است.

سواری افزود: برای ایجاد جذابیت در جلسه، تلاش می‌کنم از مباحث تئوری صرف فاصله بگیرم و برای همین خودم بیش از قرآن آموزان در جلسه تلاوت می‌کنم.

این قاری قرآن گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، تلاش شده است به سهم خود نکات بصیرت‌افزایی را نیز به نوجوانان انتقال دهیم. 

سواری در پایان گفت: جلسه دیگری برای دانش‌آموزان، چهارشنبه‌ها پس از نماز مغرب و عشاء در مدرسه گلپایگانی با حضور 40 تا 50 دانش‌آموز برگزار می‌شود. این جلسه نیز حرکت مبارکی است که در گام نخست هدف آن جذب دانش‌آموزان به قرآن است. با توجه به اینکه متأسفانه در برخی مواقع فضای قرآنی در خانواده‌ها کم شده است این جلسات می‌تواند در جذب دانش‌آموزان به قرآن کریم مؤثر باشد. 

انتهای پیام
captcha