حمایت مسیحیان کره جنوبی از مسجدسازی در «دائجو»
کد خبر: 4116245
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

حمایت مسیحیان کره جنوبی از مسجدسازی در «دائجو»

گروهی از کلیساهای کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک از ساخت مسجدی در شهر دائجو که مورد اعتراض گروه‌های تندرو قرار گرفته است حمایت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از کره  بیز وایر، گروه‌های مسیحی با صدور بیانیه‌ای احساسات تندروهای مذهبی در اعتراض به ساخت مسجد در منطقه‌ای مسکونی در منطقه داهیونگ ـ دونگ در دائجو را محکوم کردند.

ائتلاف کلیساهای انجیلی در کره در بیانیه‌ای که منتشر کرد و گروه‌های مسیحی رادیکال را به دلیل برگزاری مهمانی‌ها و قرار دادن سر خوک در محل ساخت مسجد در شهر دائجو برای تمسخر فرهنگ اسلامی محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: آنها حمایت جامعه محلی را از دست می‌دهند. ما آرزوی احیای فرهنگ سنتی مسیحی با محوریت مدارا و خدمت را داریم. مسئله جانبداری نیست؛ این یک نقطه عطف برای جامعه و کلیسای کره است که شیوه‌های بد نفرت و جداسازی را ریشه‌کن کنند و به احیای سنت اصیل که از همه استقبال می‌کند و در خدمت آن است بپردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تعدادی از کلیساهای کره‌ سیاست‌های تبلیغی تهاجمی را پیش گرفته‌اند که برای سایر فرهنگ‌ها توهین‌آمیز است. آنها از گسترش حس نفرت و تفرقه علیه سایر گروه‌های مذهبی که به‌طور مسالمت‌آمیز و قانونی به کشور ما آمده‌اند، به‌ویژه علیه مسلمانان دریغ نکردند.

نویسندگان بیانیه ادامه دادند: جامعه مسلمان در داهیونگ دونگ شامل کودکان زیادی است و ادعای بی‌اساس مبنی بر تروریست بودن آنها اقدامی است که به تروریسم نزدیک‌تر است. در این بیانیه آمده است که کلیسای کره باید سیاست تبلیغی را که در تلاش برای سلطه، نفرت و جداسازی فرهنگ‌های دیگر است، نابود کند.

ماه گذشته یک گروه اسلامی در کره جنوبی که از انفعال مقامات محلی برای اجرای احکام دادگاه نگران است، از سازمان ملل درخواست کرد تا به ساخت مسجدی برای جامعه مسلمانان کمک کند.

این درخواست پس از آن صورت گرفت که ساکنان محلی در جنوب شرقی شهر دائجو از ساخت مسجدی در نزدیکی دانشگاه ملی «کیونگ پوک» جلوگیری کردند. مجوز ساخت این مسجد دو طبقه در سال ۲۰۲۰ صادر شد و قبلاً از این مکان به عنوان نمازخانه استفاده می‌شد.

این گروه حقوق بشری اسلامی از گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی مذهبی درخواست کرد تا از دولت‌های مرکزی و محلی کره جنوبی بخواهد برای جلوگیری از ممانعت ساکنان در کار ساخت‌ این مسجد مداخله کنند.

کارگروه حل مسالمت‌آمیز مسجد این درخواست را مطرح کرد؛ زیرا مقامات به درخواست جامعه مسلمانان برای جلوگیری از مانع‌تراشی در ساخت مسجد که برای نمازهای روزانه استفاده می‌شود توجهی نکردند.

 

انتهای پیام
captcha