اعلام سرانه اعزام دانش‌آموزان کرمانی به اردوهای راهیان نور
کد خبر: 4115263
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

اعلام سرانه اعزام دانش‌آموزان کرمانی به اردوهای راهیان نور

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان سرانه تعیین شده برای هر دانش‌آموز در استان کرمان برای اردوهای راهیان نور را یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از هر دانش‌آموز ۲۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا کرمان، سرهنگ احمد مرادی‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۲۷ دی‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در خصوص اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هفتم بهمن‌ماه اعزام دانش‌آموزان دختر آغاز می‌شود و ۲ هزار و ۲۸۰ نفر در قالب ۱۰ کاروان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه اعزام یک‌هزار و ۳۶۸ دانش‌آموز پسر از اول اسفندماه آغاز می‌شود، ادامه داد: ۶ بازه اردویی تعریف شده است که هر بازه به مدت ۵ روز برگزار می‌شود. از اواسط اسفند‌ماه نیز اردوهای راهیان نور دانشجویی و محلات آغاز می‌شود.

سرهنگ مرادی‌زاده سرانه تعیین شده برای هر دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور را یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: از هر دانش‌آموز ۲۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود. بنابراین برای اعزام دانش‌آموز دختر ۳ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۲ میلیارد و ۱۰۶ میلیون تومان اعتبار نیاز است که جمعاً باید ۵ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان تومان اعتبار تأمین شود.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش برای برگزاری اردوهای راهیان نور پای کار باشد و تمام مسئولیت‌ها بر دوش سپاه نباشد، گفت: در شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان برای اعزام دانش‌آموزان شرکت‌های صنعتی معدنی پای کار هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تعیین تکلیف املاک آموزش و پرورش گفت: باید کمک کرد تا مدارسی که موقعیت لازم را دارند به سمت تجاری سازی بروند. همچنین لیست املاک آموزش و پرورش و مدارسی که خالی هستند باید به روز رسانی شده و در مورد وضعیت آنها تصمیم گیری شود.

 

 

 

انتهای پیام
captcha