ضرورت استفاده از پتانسیل خیریه‌های اسلامی در بریتانیا
کد خبر: 4115020
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

ضرورت استفاده از پتانسیل خیریه‌های اسلامی در بریتانیا

بر اساس یک گزارش جدید، سیاستگذاران دولت بریتانیا باید برای بالا بردن پتانسیل خیریه‌های مسلمانان در این منطقه تلاش بیشتری کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از Civil Socity، در گزارش جامعه مدنی مسلمانان بریتانیا (The British Muslim Civil Society) که امروز به همت خیریه اسلامی «مرسی میشن» بریتانیا (Mercy Mission UK)  منتشر شد، آمده است که برای پاسخگویی بهتر به نیازهای جامعه، باید مشارکت قوی‌تری بین خیریه‌ها و دولت مرکزی وجود داشته باشد.

این سازمان از غیبت سازمان‌های اسلامی در بین 16 مؤسسه خیریه که اخیراً 1.3 میلیون پوند از طریق صندوق نیو دیل(Faith New Deal Fund) برای توسعه فعالیت‌های خیریه دریافت کرده‌اند، انتقاد کرد.

این گزارش همچنین از مؤسساتی مانند شورای ملی سازمان‌های داوطلبانه (National Council for Voluntary Organisations)  خواسته است که به‌طور منظم تفکیک دینی سازمان‌های غیرانتفاعی را منتشر کنند تا مؤسسات خیریه اسلامی بتوانند درک بهتری از اثرگذاری خود داشته باشند.

در این گزارش آمده است که جوامع مسلمان بریتانیا بخش مهمی از جامعه مدنی هستند و از جمله سخاوتمندانه‌ترین اهداکنندگان به خیریه در بریتانیا هستند.

در این گزارش آمده که اکنون همکاری بیشتری بین سازمان‌های دینی و مقامات محلی وجود دارد، اما باید در توسعه مشارکت‌های قوی بخش دینی عمومی، از جمله در سطح دولت ملی، کارهای بیشتری انجام شود.

در این گزارش به صندوق 1.3 میلیون پوندی Faith New Deal Fund که سال گذشته به 16 گروه مذهبی اعطا شد، اشاره شده است. این صندوق به این گروه‌ها کمک می‌کند تا اقدامات نوآورانه‌ای را برای مقابله با مسائل اجتماعی که آسیب‌پذیرترین افراد در جوامع محلی را تحت تأثیر قرار می‌دهند انجام دهند.

این گزارش افزود: ایجاد این صندوق توسط دولت گامی در جهت درست است. با این حال، اهمیت آن برای مسلمانان بریتانیا به دلیل غیبت سازمان‌های اسلامی در 16 مؤسسه خیریه که مجموعاً 1.3 میلیون پوند کمک دریافت کرده‌اند، تضعیف شده است.

این گزارش توصیه می‌کند که شورای ملی سازمان‌های داوطلبانه شروع به مستندسازی منظم و جداسازی دینی سازمان‌های خیریه در سالنامه خود کند. این می‌تواند جوامعی از یک دین و مذهب خاص را تشویق کند تا بیشتر کمک کنند و به سیاست‌گذاران این امکان را بدهد تا سطوح مشارکت سازمان‌های مذهبی را در جامعه مدنی درک کنند.

انتهای پیام
captcha