موضوع حل اختلافات نباید به شوراهای حل اختلاف محدود شود
کد خبر: 4114883
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
رئیس کل دادگستری استان کرمان:

موضوع حل اختلافات نباید به شوراهای حل اختلاف محدود شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر استفاده از ظرفیت‌های حل اختلاف تأکید کرد و گفت: باید از هر ظرفیتی که منجر به ختم دعاوی به صلح و سازش می‌شود، استفاده کرد و موضوع حل اختلاف نباید در شوراهای حل اختلاف خلاصه شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست بررسی عملکرد حوزه‌های قضایی شرق استان بر استفاده از ظرفیت‌های حل اختلاف تأکید کرد و گفت: باید از هر ظرفیتی که منجر به ختم دعاوی به صلح و سازش می‌شود، استفاده کرد و موضوع حل اختلاف نباید در شوراهای حل اختلاف خلاصه شود بلکه باید از ظرفیت روحانیون، معتمدین، ائمه جمعه و جماعات و ... برای توسعه صلح و سازش در پرونده‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای شهرستانی عملکرد حوزه‌های قضایی به‌صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: به دنبال ایجاد رقابت به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات قضایی ارائه شده به مردم هستیم تا بر این مبنا، جایگاه استان در اجرای برنامه‌های تعیین شده از سوی قوه قضاییه ارتقا یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان با بیان اینکه در راستای توسعه نیروی قضایی و اداری در سطح استان اقداماتی در دست انجام است، افزود: در پی برگزاری آزمون استخدامی قوه قضاییه در سال گذشته، تعدادی نیروی اداری در آستانه جذب هستند و با شروع به کار این افراد، بخشی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم نیز موضوع مهمی است که باید در این راستا بر مبنای سیاست‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده، حرکت کرد و عملکرد حوزه‌های قضایی در این بخش نیز باید بر مبنای شاخص‌های موجود مورد سنجش قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بر رسیدگی به پرونده‌های مسن تأکید و بيان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی باید حداقل ۱۰۰ درصد باشد تا موجودی پرونده‌ها در شعب افزایش نیابد و در کنار آن باید در راستای کاهش موجودی شعب نیز اقدام شود.

حجت‌الاسلام حمیدی بر لزوم توجه به صدور آرای جایگزین حبس تأکید کرد و گفت: وجود شعب دارای آمار نامتعارف پذیرفتنی نیست و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha