برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حلال 2023 در کره جنوبی
کد خبر: 4113542
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حلال 2023 در کره جنوبی

نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال از 2 تا 7 فوریه (13 تا 18 بهمن ماه) در شهر «بوسان» کره جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Korea Halal، این نمایشگاه (2023 BUSAN HALAL EXPO)در شهر بوسان کره جنوبی برگزار خواهد شد و در آن شرکت‌های این کشور به همراه شرکت‌هایی از سایر کشورها که در حوزه حلال فعالیت دارند محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

این نمایشگاه در هفت بخش برگزار خواهد شد که عبارتند از محصولات زیبایی و بهداشتی،‌ گردشگری حلال، مد پوشیده و مد اسلامی، غذای حلال، کشاورزی حلال، هنر اسلامی و موضوع مجوزهای حلال و قوانین آن.

 شرکت حلال کره (Halal Korea Co., Ltd) ،‌ شرکت حلال تور (Halal Tour Corp) و شرکت داینامیک بوسان (Dynamic Busan) برگزار این نمایشگاه را بر عهده خواهند داشت.

با وجود اینکه مسلمانان در کره جنوبی اقلیت کوچکی به شمار می‌روند اما این کشور در صنعت حلال به خصوص غذای حلال سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای انجام داده است و ۳۳۵ شرکت دارای گواهینامه حلال هستند.

در این کشور ۶۶ درصد از صادرات مواد غذایی حلال از نظر ارزش، کالاهای مصرفی (محصولات نهایی) و ۳۴ درصد مواد خام و کالاهای واسطه‌ای است. از میان هفت ماده غذایی برتر دارای گواهی حلال، افزودنی‌های غذایی ۳۵۹ محصول را تشکیل می‌دهند و پس از آن غذاهای دریایی فرآوری‌شده (۲۱۷)، نوشیدنی‌ها (۲۱۵)، نودل (۱۲۰)، چاشنی‌ها (۱۰۵)، ترکیبات کاربردی (۸۵) و سایر غذاها (۵۶) قرار دارند.

انتهای پیام
captcha