جامعه بیدار زیر بار حرف زور نمی‌رود
کد خبر: 4112951
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
حجت‌الاسلام مصباح‌یزدی:

جامعه بیدار زیر بار حرف زور نمی‌رود

فرزند علامه مصباح یزدی با بیان اینکه غرب به دنبال آمریکایی کردن جهان است تا بر آن کدخدایی کند،‌ گفت: اگر مردم بیدار باشند و عزت انسانی خود را درک کنند دیگر زیر بار حرف زور نمی‌روند.

حجت الاسلام علی مصباح یزدیبه گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مصباح‌یزدی، فرزند علامه مصباح یزدی، در مراسم گرامیداشت دهه مقاومت و سالگرد ارتحال علامه محمد‌تقی مصباح یزدی که شامگاه شنبه، ۱۷ دی‌ماه در مسجد امام‌ حسن عسکری(ع) قزوین برگزار شد، گفت: این محفل حکایت آن دسته از مؤمنین است که بر عهدی که با خدا بسته بودند پایدار ماندند و صداقت خود را به اثبات رساندند.

وی اظهار کرد: خداوند وعده داده که اگر کسی خالصانه در جستجوی راه حق باشد راه را به او نشان خواهد داد و اگر کسی برای تحقق هدف آفرینش و مبارزه با طاغوت و دشمنان خدا تلاش کند خدا حتماً او را یاری خواهد کرد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم بیان کرد: بر همین اساس بعضی از متفکرین غربی که اندک انصافی دارند در کتاب‌های خود نوشته‌اند که ما 300 سال تلاش کردیم تا بگوییم در قرن بیستم دیگر دین جایگاهی در زندگی مردم نخواهد داشت، اما انقلاب اسلامی ایران تحقیقات سیصد ساله ما را باطل و ثابت کرد دین این قدرت و صلاحیت را دارد که در مدرن‌ترین جوامع امروزی زمام امور را در دست بگیرد و بسیاری از مشکلات لاینحل جامعه را حل و جوامع را به سعادتمندی رهنمون شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام و فداکاری مردم متدین به پیروزی رسید تا راه جدیدی را پیش پای بشریت بگذارد و البته همان‌گونه که دشمنان علیه فعالیت پیامبران قد علم کرده و با انواع زحمت‌ آن‌ها را اذیت می‌کردند انقلاب اسلامی ما هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست و دشمنان از اولین روزها برای قطع این نهال تازه رسته اقدامات خود را آغاز کردند.

مصباح‌یزدی یادآور شد: هنوز انقلاب رسماً پیروز نشده بود که حرکات تجزیه‌طلبانه در نواحی مختلف کشور آغاز شد، کودتای نوژه، ترورهای کور منافقین در کوچه و خیابان، تحمیل جنگ هشت‌ساله بر کشور و محاصره اقتصادی نمونه‌ای از انواع نیرنگ‌هایی است که دشمنان برای جلوگیری از پیشروی انقلاب انجام دادند.

دشمن مانع گسترش پیام انقلاب است

وی اظهار کرد: اما اراده خدا بر این است که اسلام و انقلاب نور امیدی در دل بشریت و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باشد. همان‌طور که در صدر اسلام دشمنان تلاش کردند مردم را از اطراف پیامبر(ص) پراکنده کنند امروزه هم در تلاش‌اند تا مانع انتشار و گسترش پیام انقلاب در جهان شوند اما به خواست الهی با روشنگری‌ها و بصیرتی که در مردم به وجود آمده موفق نخواهند شد، البته تلاش آن‌ها آثاری دارد و زحمت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.

معاونت پژوهشی بنیاد فرهنگی باقرالعلوم(ع) قم خاطرنشان کرد: جنگ هشت‌ ساله عزیزان بسیاری را از ما گرفت و خسارات مادی و معنوی به زیرساخت‌های کشور وارد کرد ما ناگزیر از این مسائل هستیم چون دشمنان این ضربه‌ها را می‌زنند تا مردم و نسل‌های بعد، از انقلاب خود و پدرانشان پشیمان شوند. دشمن می‌خواهد باز هم بر منابع مادی و معنوی این کشور مسلط شده و فرهنگ آن را همچون فرهنگ آمریکایی بر پایه مادی‌گرایی بنا کند.

وی خاطرنشان کرد: غرب به دنبال آمریکایی کردن جهان است تا بر آن کدخدایی کند و با فرهنگِ تحقیر ملت‌ها و از دست دادن ایمان و انسانیت، کل جوامع را به حیوانی بارکش برای خود بدل کنند اما اگر مردم بیدار باشند و عزت انسانی خود را درک کنند و بدانند که خدا آن‌ها را آفریده تا از ملائکه برتر شوند دیگر زیر بار حرف زور نمی‌روند و زندگی و عزت خود را به دست آن‌ها نمی‌‌سپارند.

توده مردم جامعه متدین‌ هستند

فرزند علامه مصباح‌ یزدی بیان کرد: این تئوری نظام‌ سلطه است که باید دین را از مردم گرفت تا بتوان بر آن‌ها حکومت کرد، آیه قرآن هم بر این مورد اشاره دارد که دشمنان پیوسته با شما جنگ خواهند کرد تا شما را از دینتان برگرداند؛ لازم به ذکر است که توده مردم جامعه ما متدین‌ هستند اما در برخی جهات نیاز به تبیین برخی مسائل برای آنان وجود دارد تا همچون تاریخ انقلاب با آگاهی و بصیرت نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

این مسئول تصریح کرد: انقلاب در طول این چهل و چند سال در تمامی میادین بینی آمریکا را به خاک مالیده و تمامی نقشه‌هایش برای خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرده است و باز هم به این مسیر با قدرتی دوچندان ادامه خواهد داد.

وی افزود: جمهوری اسلامی با قدرت ایمان جلوی تمام منافع دنیوی آمریکا ایستاده و پیروز شده است، پس این کشورهای پرمدعا و مستکبر حق دارند از ایران عصبانی باشند چون هر آنچه توانستند بر سر انقلاب آوردند و غیر از به‌زحمت انداختن جان و مال مردم چیزی نصیب آن‌ها نشد و نتوانستند ایمان مردم را چپاول کنند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: در صحنه جامعه می‌بینیم که دشمنان انقلاب از جنگ نظامی به جنگ نرم و سپس جنگ شناختی و در نهایت به جنگ ترکیبی روی آورده‌اند تا بخشی از شکست‌ها و سرخوردگی‌های خود را جبران کنند، اما مردم در سایه ایمان و هدایتگری‌های مقام معظم رهبری مقاوم ایستاده‌اند تا این ابرقدرت‌های پر مدعا را از اریکه قدرت به زیر بکشند.

وی در پایان تصریح کرد: قهرمانان این مقاومت جانانه افرادی همچون مرحوم مصباح‌یزدی و شهید سلیمانی بودند، این‌ها سمبل مقاومت در راه خدا در میادین متفاوت هستند و هر دوی آن‌ها شاگردان بسیاری تربیت کردند که ادامه‌دهنده راه آنها در مسیر پرافتخار عبودیت و بندگی خدا و مایه امید بشریت‌ هستند تا این پرچم را به‌دست صاحبش برسانند.

انتهای پیام
captcha