نگاه دینی و فرهنگی جامعه بازسازی شود
کد خبر: 4112522
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵
عباسی:

نگاه دینی و فرهنگی جامعه بازسازی شود

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه برای جلب اعتماد اجتماعی باید نگرش‌ها و نگاه دینی و فرهنگی جامعه بازسازی شود، گفت: باید رویدادها و برنامه‌هایی با هدف نشاط اجتماعی برگزار شود تا از این طریق بتوانیم فضای آشتی با جامعه ایجاد کنیم.

محمد عباسی، معاون وزیر کشوربه گزارش ایکنا از فارس، محمد عباسی، معاون وزیر کشور عصر پنج‌شنبه، 15 دی نشست قرارگاه اجتماعی استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، اهمیت توجه به سرمایه اجتماعی یادآور شد و افزود: اگر آسیب اجتماعی در جامعه ما شکل گرفته به دلیل آن است که سرمایه اجتماعی در چند سال اخیر بسیار زیر سؤال رفته است که البته خودمان هم مقصر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای جلب اعتماد اجتماعی باید نگرش‌ها و نگاه دینی و فرهنگی جامعه بازسازی شود، گفت: باید رویدادها و برنامه‌هایی با هدف نشاط اجتماعی برگزار شود تا از این طریق بتوانیم فضای آشتی با جامعه ایجاد کنیم و برای تحقق این امر هم باید از برنامه‌های نشاط آفرین کمک بگیریم.

معاون وزیر کشور با تصریح اینکه ذهنیت نرم‌افزاری جوانان حاضر ادبیات خودش را دارد، گفت: ذهنیت نرم‌افزاری نسل جوان به صورت دیگری شکل گرفته است و باید تدابیر لازم برای این موضوع اتخاذ شود.

وی در ادامه سخنان خود مسائل اجتماعی را مهم‌ترین مسئله کشور عنوان کرد و گفت: اگر به مسائل اجتماعی توجه نکنیم، تبدیل به مسائل اقتصادی و امنیتی خواهد شد.

معاون وزیر کشور از فرمانداران و استانداران خواست تا به این مهم توجه ویژه داشته باشند و سپس افزود: مدیران باید مسائل جامعه خود را بدانند مسئله‌شناسی مهم‌ترین عنصری است که باید یک مدیر بدان توجه داشته باشد.

عباسی نخستین اصل مدیریت را تقسیم‌‌بندی و اولویت‌بندی امکانات و زمان دانست و گفت: اگر یک موضوع مسئله اول کشور شد راه حل اساسی هم جلب تمام توجهات به آن مسئله است در غیر این صورت راه به جایی نمی‌بریم.

معاون وزیر کشور همچنین به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین موضوع پیشگیری است و به طور کلی پیشگیری شرط علم و عقل است.

وی با بیان اینکه برخی از مفاسد بسیار اهمیت دارند زیرا موجب ایجاد آسیب‌های بیشتر می‌شوند، اعتیاد و طلاق را از جمله این آسیب‌ها دانست و افزود: هرچند برخی بیکاری و فقر را عامل اعتیاد می‌دانند اما آمارها حاکی از آن است که شمار قابل توجهی از افراد شاغل هم اعتیاد دارند لذا تمام اساتید حوزه و دانشگاه و متخصصان باید به این توافق نظر برسند که علت اصلی اعتیاد چیست.

عباسی، یکی دیگر از آسیب‌ها عدم نظارت بر فضای مجازی عنوان و به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: آن چیزی که در اغتشاشات شاهد آن بودیم، آسیب‌های نو پدید اجتماعی از جمله آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد و بدون نظارت از فضای مجازی است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه شیوع کرونا و استفاده گسترده از فضای مجازی برای پیگیری مباحث آموزشی، موجب گرایش فرزندان به فضای مجازی شد، گفت: در کشورهای پیشرفته دانش‌آموزان کمتر از 15 سال نمی‌توانند به برنامه‌های موبایلی دسترسی داشته باشند اما در کشورمان کودک 6 ساله موبایل هوشمند دارد و همین مسئله موجب شده است تا مسائلی در مدارس شکل بگیرد که قابل تصور نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در استان فارس در مواجهه با مسائل اجتماعی اظهار کرد: در استان فارس اقتدار خوبی برای مواجهه با مسائل اجتماعی وجود دارد اما روند این اقدامات باید مستمر باشد.

عباسی با بیان اینکه در مسائل اجتماعی باید مسئله‌شناسی باشیم که این هم نیاز به تخصص و همت دارد، گفت: در حوزه اجتماعی باید کار جهادی و شبانه‌روزی انجام شود و باید اقدامات انجام شده در این حوزه استمرار یابند.

معاون وزیر کشور با تصریح اینکه اگر جلسات شورای اجتماعی به صورت جدی و تخصصی با هیئت اندیشه‌روز تشکیل شود، اتفاقات خوبی در عرصه اجتماع رخ خواهد داد، گفت: از استان فارس انتظار می‌رود که نظام مداخله خود را به صورت مدل و الگو درآورد.

انتهای پیام
captcha