لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان‌و‌بلوچستان برای اشتغال و توسعه
کد خبر: 4111567
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان‌و‌بلوچستان برای اشتغال و توسعه

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات سیستان و بلوچستان با تعامل بین مدیران و مسئولان با مردم میسر خواهد شد، گفت: برای ایجاد اشتغال و توسعه در استان سیستان و بلوچستان باید به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه و ایجاد اشتغال خرد رفت.

علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، علی کیهانیان، دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، امروز، 12 دی‌ماه در نشست با رحمدل بامری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان، گفت: این استان در زمینه کشاورزی، معدن، مرزهای آبی و خاکی، تجارت، ترانزیت و صادرات ظرفیت‌های زیادی دارد که فعال کردن آنها برای توسعه همه جانبه این نقطه از ایران ضروری است.
 
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی ادامه داد: سیستان و بلوچستان سرشار از ظرفیت‌های توسعه‌ای در بخش‌ کشاورزی، معدن و مرز است که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نیازمند دانش بنیان کردن آن‌هاست. بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها توسعه و پیشرفت اقتصادی این نقطه از ایران اسلامی را به‌دنبال دارد.
 
وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که حل مشکلات سیستان و بلوچستان با تعامل بین مدیران و مسئولان با مردم میسر خواهد شد و هرگاه مردم پای کار آمدند بسیاری از مشکلات و موانع بزرگ برطرف شده است، تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه در استان سیستان و بلوچستان باید به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه و ایجاد اشتغال خرد رفت.
 
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در ۲۲ شهرستان تابعه دبیران خود را معرفی و فرآیند قانونی را طی کرده و مقرر شد که تا یک ماه آینده نسبت به انتصاب دبیران چهار شهرستان باقی‌مانده سیستان و بلوچستان نیز اقدام شود.
 
کیهانیان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، محمدامیر میر را به‌عنوان دبیر این جمعیت در سیستان و بلوچستان معرفی و اهداف سفر به استان را سازماندهی و نظارت میدانی، اتحاد بین تشکل‌های همسو و بررسی نقاط قوت و ضعف منطقه مطرح کرد.
 
وی همچنین با حضور در جمع اعضای شورای راهبردی و جمعی از علاقه‌مندان، اساتید دانشگاه و سران برخی از طوایف سیستان و بلوچستان گفت: وجود وسعت سرزمینی، منابع معدنی و زیر زمینی، مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان و وجود سواحل ارزشمند مکُران، جوانان غیور و توانمند از نقاط قوت سیستان و بلوچستان است که باید در جهت توسعه این استان از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.
 
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه کشاورزی ظرفیت‌های بی‌شماری دارد به طوری‌که در این استان محصولاتی تولید می‌شود که منحصر منطقه است که با دانش‌بنیان کردن کشاورزی می‌توان به نتایج بسیار خوبی در زمینه خودکفایی و حتی صادرات به کشورهای همسایه دست یافت.
 
دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: این جمعیت در ۳۱ استان و حدود ۴۰۰ شهرستان دارای دبیر بوده و با هدف جذب، سازماندهی و کادرسازی فعالیت می‌کند تا ماموریت خود را در حوزه‌های احیای آرمان‌های انقلاب اسلامی، احیای فرهنگ پاسخگویی مسئولان و نهادینه کردن مطالبات مردم پیش ببرد.
انتهای پیام
captcha