زمینه‌ساز ظهور قاسم سلیمانی‌های جدید باشیم
کد خبر: 4111434
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان:

زمینه‌ساز ظهور قاسم سلیمانی‌های جدید باشیم

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با بیان اینکه با ترویج مکتب شهید سلیمانی، سلیمانی‌ها ساخته می‎شوند، گفت: مکتب شهید سلیمانی تبدیل به نمادی از شجاعت، تواضع و هوشمندی در مقابل دشمنان و دشمن‌شناسی شده است و باید این مکتب ارزشمند را تبلیغ و زمینه‌ساز ظهور قاسم سلیمانی‌های جدید باشیم.

امیر علی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان دوشنبه، 12 دی‌ماه در نشست مجازی ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه‌ای لرستان که با موضوع سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها برگزار شد، ضمن تبیین ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نماد شکوفایی یک انسان ضعیف نگه‌ داشته شده، در رژیم گذشته و شکوفایی آن در دوران حکومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی انسانی اخلاق‌مدار، ساده‌زیست، متواضع و مخلص بود، به‌طوری‌ که در خانواده، اجتماع و محل کار معروف به تواضع و فروتنی بود، افزود: شهید سلیمانی ساده‌زیست بود و نسبت به تجملات دنیا کم‌توقع بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به بُعد نظامی شهید سلیمانی، اضافه کرد: سردار سلیمانی در بُعد نظامی شخصیتی مبتکر، باهوش، شجاع و جنگنده بود، به‌طوری که تعریف‌های بسیار زیادی از هوش نظامی ایشان گفته می‎شود. وی با وجود اینکه به دفعات در جنگ تحمیلی هشت ساله، مجروح می‎شد، اما هر بار با بهبودی نسبی مجددا به میدان جنگ برمی‌گشت.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان اضافه کرد: شهید سلیمانی در زمان فرماندهی‎اش در سپاه قدس، چندین کار را هم‌زمان و با هم انجام می‎داد که از جمله این اقدامات می‎توان به تأسیس گروه‌های مقاومت مثل حشدالشعبی در عراق، حشدالوطنی در سوریه و...، تشویق و ترغیب جوانان به عضویت در گروه‌های مقاومت و همچنین تسلیح و تجهیز کردن گروه‌های مقاومت مثل جهاد اسلامی و حماس در غزه، انصارالله در یمن و... اشاره کرد.

امیری با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده‌ای بود که خود در صفوف مقدم جبهه بود و همین کار باعث شده بود همرزمانش پا به پای وی در خطوط مقدم حضور یافته و دژ دفاعی دشمنان را یکی پس از دیگری دچار فروپاشی کرده و پیروزمندانه دشمنان را تسلیم و شکست دهند، افزود: حضور کم‌نظیر شهید سلیمانی در جنگ 33 رزوه در جنوب لبنان زبانزد همرزمانش در حزب‌الله لبنان است و یکی دیگر از اقدامات شهید سلیمانی هماهنگ کردن یگان‌های مقاومت در کشورهای متعدد بود. به‌طوری‌ که محور مقاومت یکپارچه عمل کرده و تحت فرماندهی واحد بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در صحنه سیاسی در نقش دیپلماتی کارکشته و صبور ظاهر می‎شد، به‌طوری‌ که اقناع پوتین برای حضور در سوریه، علی‌رغم عدم تمایل وی به شرکت در جنگ سوریه، از کارهای بی‎نظیر شهید سلیمانی است که ثمره آن را در سوریه شاهد بودیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه شهید سلیمانی مغز متفکر و عملیاتی محور مقاومت بود، اضافه کرد: شهید سلیمانی در برابر رهبر معظم انقلاب سربازی متواضع، فرمانبردار و عاشق بود، به‌طوری‌ که در دیدارهایش با رهبر معظم انقلاب بسیار متواضعانه و اخلاق‌مدار عمل می‎کرد و در یک جمله می‎توان گفت رابطه سردار سلیمانی با رهبری، رابطه مأموم با امام و مرید با مراد بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک انسان کامل و پرورش‌یافته مکتب امام حسین(ع) بود، کمااینکه وی خاری در چشم دشمنان بود. لذا، دشمنان تصمیم گرفتند وی را حذف فیزیکی کنند و سرانجام به دست شقی‌ترین افراد نیز به شهادت رسید، گفت: سردار سلیمانی با وجودی که شخصیتی رسمی بود و به دعوت دولت عراق به آن کشور رفته بودند، اما دشمنان با نقض تمام پروتکل‌های سیاسی و دیپلماتیک، وی را به همراه همرزمانش به شهادت رساندند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان اضافه کرد: دشمن تصور می‎کرد با حذف فیزیکی سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران تضعیف می‎شود اما آنها دیدند که شهید سلیمانی به مراتب برای منافع آنها از شخص سردار سلیمانی خطرناک‌تر است و نام شهید سلمیانی امروز باعث جهیدن خون تازه‌ای در رگ‌های محور مقاومت شده است و اراده پولادین رزمندگان اسلام را قوی‎تر کرده، به‌طوری‌ که باعث اضمحلال قدرت آمریکا در غرب آسیا شده است و ترسی بر دشمنان مستولی شده است.

امیری با بیان اینکه شهید سلیمانی به نماد مبارزه با ظلم و ستم و تبدیل به یک مکتب شده است، افزود: مکتب شهید سلیمانی امروزه الگوی جوانان و رزمندگان شده است و باید این مکتب را ترویج و به تمام افراد دغدغه‌مند و دلسوز انقلاب اسلامی تسری بخشید.

وی با بیان اینکه با ترویج مکتب شهید سلیمانی، سلیمانی‌ها ساخته می‎شوند، اضافه کرد: مکتب شهید سلیمانی تبدیل به نمادی از شجاعت، تواضع و هوشمندی در مقابل دشمنان و دشمن‌شناسی شده است و تا می‎توانیم باید این مکتب ارزشمند را تبلیغ و زمینه‌ساز ظهور قاسم سلیمانی‌های جدید باشیم.

انتهای پیام
captcha