خطر ورود ایران به موج هشتم کرونا با 85 درصد شهر آبی
کد خبر: 4110792
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

خطر ورود ایران به موج هشتم کرونا با 85 درصد شهر آبی

در حالی که وضعیت کرونایی 85 درصد شهرهای کشور آبی(عادی) است، نخستین مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اومیکرون در کشور شناسایی و هشدارها در خصوص موج هشتم کرونا صادر شده است.

ورود ایران به موج هشتم کرونا با 85 درصد شهر آبی

به گزارش ایکنا، آخرین به روز رسانی‌های نقشه وضعیت کرونایی کشور نشان می‌دهد تعداد شهرهای با وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) همانند هفته‌های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی(پر خطر) از سه شهر به چهار شهر رسیده است.  

تعداد شهرهای با وضعیت زرد (نسبتاً پر خطر) نیز از ۷۶ به ۶۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی(عادی) از ۳۶۹ به ۳۸۲ شهر افزایش یافته است.

طی دو ماه گذشته نیز روزهای متعدد صفر فوتی کرونایی را سپری کرده‌ایم و در بیشتر روزها فوتی‌های کرونا تک رقمی بوده است اما با شیوع گسترده سویه جدید اومیکرون در چین، اروپا و آمریکا مسئولان وزارت بهداشت و متخصصان حوزه سلامت نسبت به ورود ایران به موج هشتم کرونا هشدار می‌دادند تا اینکه اواخر هفته گذشته به صورت رسمی اعلام شد نخستین مورد ابتلا به زیر سویه‌های جدید اومیکرون در کشور شناسایی شده است.

این سویه‌های جدید با اسم علمی زیرسویه BQ1 و زیرسویه XBB شناخته می‌شوند و با توجه به سرعت انتقال بالای این زیر سویه‌ها در روزهای آینده شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیر سویه‌ها خواهیم بود که به معنای ورود ایران به موج هشتم کرونا است.

انتهای پیام
captcha