ظهور امام زمان(عج) چگونه خواهد بود
کد خبر: 4110626
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
حدائق پاسخ داد

ظهور امام زمان(عج) چگونه خواهد بود

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس به یکی از سؤالات پرتکرار درباره مهدویت در خصوص چگونگی نحوه ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 9 دی‌ماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» در پاسخ به این سؤال که نحوه ظهور امام زمان(عج) چگونه خواهد بود، گفت: زمانی که جامعه‌ بشری آماده پذیرش یک مُصلحِ عدالت‌گستر می‌شود و این ضریب آمادگی در دنیا اتفاق می‌افتد، حضرت صاحب‌الزمان(عج) از مکه‌ معظمه و کنار خانه‌ کعبه و بین رکن و مقام، خودشان را به بشریت عرضه می‌کنند و این جمله‌ «أنَا بَقیَّةُ الله فِی أرضِه وَ خَلیفَتُهُ وَ حُجَّتُةُ عَلَیکُم» (کمال‌الدین، صفحه 331)؛ من نماینده‌ خدا هستم، من بقیة‌الله هستم و خلیفه‌ الهی هستم و حجت خدا بر تمامی مردمان هستم، را بیان می‌کنند.

وی افزود: این فرمایش وجود مقدس حضرت است که بین رکن و مقام، جمعیت 313 نفر از سراسر دنیا حاضر می‌شوند و با حضرت بیعت می‌کنند که بخشی از آنها، بانوان هستند و عهد و پیمان خودشان را با حضرت می‌بندند و حضرت در مکانی، در منطقه‌ حرم در مکه، به نام «ذی‌طوی» کار را شروع می‌کنند، در واقع قیام حضرت از مکه آغاز می‌شود و ایشان به همراه یارانی که در مکه بیعت کردند، به سمت عراق و کوفه حرکت می‌کنند.

حدائق ادامه داد: طبق روایاتی که داریم، وجود مقدس امام زمان(عج) شهر کوفه را به‌عنوان مرکز حکومت جهانی خود و مسجد سهله را به‌عنوان محل اقامت خود قرار می‌دهند. در بخشی از دعای ندبه عرض می‌کنیم «أَبِرَضوَی أو غَیرِها أم ذِی طُوَی» آقا دوست داریم بدانیم کجا هستید؟ در رضوی هستید یا در منطقه‌ ذی‌طوی. ذی‌طوی در یک فرسخی مکه است که اکنون از نظر وضعیت جغرافیایی در راه تنعیم در خود شهر مکه قرار گرفته است. لذا، ظهور و قیام حضرت از مکه‌ معظمه شکل می‌گیرد و یاران در کنار ایشان قرار می‌گیرند و حضرت به عراق تشریف می‌آورند و نمایندگان حضرت بسیج و به سراسر دنیا اعزام می‌شوند و این‌ها با بشریت از طرف حضرت، بیعت می‌گیرند و آن حکومت عدالت‌گستر الهی «یَملَأُ الله الأرض قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً وَ جُوراً» شکل خواهد گرفت.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری این نکته که البته حکومت‌های ظالم در مقابل حضرت قیام می‌کنند، افزود: سفیانی از گروه‌ها و حکومت‌های ظالمی است که به دست یاران امام زمان(عج) از بین می‌روند. همچنین جماعت‌های ستمگر و ظالمی که سر تسلیم در برابر اوامر اولیای الهی و ولی‌عصر(عج) فرود نمی‌آورند، به استضعاف و به خاک ذلت کشیده می‌شوند و در مقابل خداوند مستضعفین را به برکت حضرت، عزت و سربلندی می‌دهد و آن حکومت جهانی که خدا وعده فرموده: «وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزَّبُور مِن بَعدِ الذِّکر أنَّ الأَرضَ یَرِثُهَا عِبادِیَ الصّالِحون» (آیه 105/ سوره انبیا)، آن حکومت روی زمین و قدرت فراگیر جهانی را خداوند به بندگان صالح خود عنایت خواهد کرد.

چگونگی داشتن زندگی سالم در آخرالزمان

حدائق در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نکاتی درباره زندگی سالم در آخرالرمان پرداخت و گفت: صبر و شکیبایی، یکی از توفیقاتی است که می‌تواند زندگی‌ها را به سلامت گذران کند. در روایات داریم که صبر در سه جا توصیه شده است، اول صبر در برابر مصیبت است. مرحله دوم، صبر در برابر طاعت است و مرحله‌ بالاتر و دشوارتر، صبر در برابر معصیت و گناه است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با طرح این سؤال که راهکار رسیدن به این صبوری چیست، افزود: خدا می‌فرماید اگر صبور بودید، درود من بر شما. امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند: «مَن زَهِدَ في الدنيا هانَتْ علَيهِ مَصائبُها و لم يَكرَهْها؛ اگر در دنیایتان وابستگی پیدا نکردید، مصیبت‌ها برایتان سبک می‌شود.» (تحف‌العقول، صفحه 281)

وی با تأکید بر اینکه نباید به خودمان وابسته باشیم که اگر گفتند بیماری لاعلاج داریم، دنیا را پایان‌یافته ببینیم، گفت: گاهی اوقات به فرزندانمان وابسته هستیم. گاهی اوقات به پول، خانه و گاهی هم به مقام وابسته‌ایم. لذا، باید از این وابستگی‌ها رهایی پیدا کرد. امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید در طاعتتان صبور باشید و نماز قضا، روزه‌ قضا، خمس نداده، زکات پرداخت نشده، حج نرفته در کارنامه‌ها نماند، راهش این است که مرگ را فراموش نکنید. معلوم نیست باشیم و این‌ کارها را بتوانیم انجام دهیم.

حدائق یادآور شد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید اگر دو چیز را فراموش نکردی، هیچ‌گاه گناه نمی‌کنی: بهشت و جهنم. «مَنِ اشتاقَ إلَى الجَنَّةِ سَلا عَنِ الشَّهَواتِ» آن‌هایی که مشتاق بهشت‌اند، باید خودشان را از ناپاکی‌ها حفظ کنند و «مَن أشفَقَ عنِ النارِ رَجَعَ عنِ المُحَرَّماتِ» آن کسی که از جهنم می‌ترسد، از خطا و گناه باید خودش را باز دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیدحسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۰۳:۳۹
0
0
سلام علیکم حاج آقا، خداقوت، لطفا حضرتعالی هم به تبعیت از عالم بزرگوار حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله، شهید بزرگوار آیت الله بهشتی ،در فرمایش هایتان بفرمایید کسانی که علی الظاهر آدم های خوبی هستند، مومن ومتدین هستند ولی تخصص وتجربه کافی بخصوص در سیاست ندارند وبه قول آیت الله جوادی آملی به درد خواندن دعای کمیل می خورند وعرضه اداره ی منطقه ای هم ندارد مسئولیت نپذیرند.. اعلام بفرمایید این افراد اگر اصرار بر ماندن در آن مسئولیت بکنند بی تقوا هستندوخیانت اشکارا به اسلام،مملکت امام زمان عج وخون ۳۰۰هزار شهید کرده اند.
captcha