تشریح برنامه‌های بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 4109480
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

تشریح برنامه‌های بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

رئیس ستاد سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با تشریح برنامه‌های بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: برنامه‌های سومین سالگرد در قالب ۱۷ کمیته و با شعار «جان فدا» برگزار می‌شود.

نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد سومین سالگرد شهادت سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، چهارم دی‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های ستاد سومین سالگرد شهادت سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن گرامیداشت یاد شهدا بیان کرد: حاج قاسم خود را فدای مردم کرد لذا سومین سالگرد شهادت را با شعار «جان فدا» برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به درخواست‌های بسیار مردمی برای اجرای سومین برنامه‌های سالگرد شهادت، گفت: برنامه‌های شاخص در گلزار شهدای کرمان، بیت‌الزهرا(س) و مصلی شهر در قالب کمیته‌های مختلف از ۸ تا ۱۸ دی‌ماه به مدت ۱۱ روز برگزار می‌شود.

سردار نظری با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته انجام و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شده است، افزود: امسال تلاش‌های بی‌شماری انجام شده تا بحث تبیین را بهتر از سال‌های قبل انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اولین روز دهه مقاومت از ۸ دی‌ماه و با برگزاری دعای کمیل آغاز می‌شود و از نهم تا هجدهم هر روز به یک نام مشخص نام‌گذاری شده است ادامه داد: در سراسر کشور برای گرامیداشت هفته مقاومت برنامه‌هایی اجرا می‌شود.

رئیس ستاد سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بیان کرد: برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در قالب ۱۷ کمیته و ستادهای مردمی در مرکز استان و در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود که کمیته ستاد مردمی با ۱۲ کارگروه اجرایی، برنامه‌های متعددی را پیش می‌برند. این کمیته ۲۱ برنامه شاخص در شهر کرمان و برنامه‌هایی در شهرستان‌ها اجرا می‌کند که پیاده‌روی روز شهادت در ۱۳ دی‌ماه از میدان شهدا تا گلزار شهدای کرمان، برگزاری یادواره شهدا، تجمع هیئت‌های مذهبی، برگزاری ویژه برنامه ۱:۲۰ در تمام شهرستان‌ها و ... از جمله برنامه‌های این کمیته است.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان با هدف آماده‌سازی مکان‌هایی برای پذیرایی از ۲۰ هزار زائر به‌صورت روزانه فعالیت دارد، گفت: کمیته مواکب نیز در برای ساماندهی موکب‌ها فعال است. استقرار ۲۸۰ موکب در سراسر استان پیش‌بینی شده است که ۲۱۲ موکب در گلزار شهدای کرمان، ۶۰ موکب در سطح شهر کرمان و ۸ موکب در ورودی‌های استان مستقر می‌شوند. همچنین برنامه «مرد میدان» برای زائران مزار سردار سلیمانی طراحی و در دسترس است.

فرمانده‌ سپاه ثارالله کرمان گفت: برنامه‌های کمیته‌های محرومیت‌زدایی به تأسی از روحیه این شهید در خدمت به مردم انجام می‌شود که برگزاری اردوهای جهادی پزشکی، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان ریگان، افتتاح پرژو‌های آبرسانی در ۶۳ روستا، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، اجرای پویش نذر خون، رزمایش کمک‌های مؤمنانه و توزیع جهیزیه و... از جمله برنامه‌های این کمیته است.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته مراسم از جمله برگزاری یادواره شهدای مدافع سلامت، گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون، گردهمایی فرزندان شهدا، گردهمایی یاران حاج قاسم از سراسر کشور و اجلاسیه، گفت: برنامه‌های شهرستان‌ها در قالب کمیته شهرستان‌ها برگزار می‌شود که شاخص‌ترین این برنامه‌ها ۱۵ برنامه است و برنامه‌هایی مانند سالگرد شهید پورجعفری، گردهمایی عشایر در قنات ملک، نشست سران طوایف، یادواره‌های شهدا، کرسی‌های تلاوت قرآن و... انجام می‌شود.

سردار نظری بیان کرد: بزرگترین تبیین‌گران امروز رسانه‌ها هستند و اقدامات رسانه‌ها در پوشش مراسم سالگرد شهید سلیمانی قابل تقدیر است. در سومین سالگرد شهید سلیمانی نیز برنامه‌های متعددی از جمله راه‌اندازی بزرگترین کانال بصیرتی در پیام‌رسان روبیکا، رونمایی از کمیک موشن هزار و دوازدهمین نفر، مسابقه بزرگ سواد رسانه‌ای، تولید کتاب صوتی از چیزی نمی‌ترسیدم، تولید مستند مقایسه مالک اشتر و سردار سلیمانی، برگزاری شب خاطره و... از جمله برنامه‌های این کمیته است.

وی افزود: کمیته فرهنگی هنری ورزشی با ۱۹ برنامه شاخص از جمله افتتاحیه جشنواره عمار، برگزاری برنامه‌های روایت حبیب و نقل قاسم، تولید تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای با موضوع مقاومت، افتتاحیه جشنواره علمدار، برگزای دومین جشنواره سراسری سرو، مسابقات مختلف، تولید نماهنگ ملاقات گلی در کوه، برگزاری جشنواره‌های شعر، برگزاری ۱۶ کرسی تلاوت قرآن و... برگزار می‌کند.

رئیس ستاد سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: اگرچه بانوان در برگزاری سومین مراسم سالگرد حضور فعال دارند اما کمیته بانوان با سه عنوان برنامه کلی برنامه‌هایی را به‌صورت خاص در ایام سالگرد اجرا می‌کنند که طرح روایتگری در ۲۵۰ مدرسه، برنامه پیوند فاطمی ۵۰۰ زوج در استان، راه‌اندازی ۱۸ موکب اختصاصی و همکاری با ستاد اسکان برای اسکان بانوان زائران از برنامه‌های این کمیته است.

وی گفت: کمیته عمرانی و یادمان‌ها و کمیته تبلیغات و فضاسازی نیز برنامه‌های متعددی مانند نصب بیلبوردها، پیگیری برای ساماندهی فاز یک گلزار شهدا، پایان ایمن‌سازی گلزار، تهیه بخاری‌هایی در گلزار، تأمین آب و کانکس، آماده‌سازی پارکینگ، ساماندهی ترافیکی، تأمین زیرساخت‌ها و.. انجام می‌دهند.

سردار نظری با اشاره به راه‌اندازی کمیته بهداشت و خدمت‌رسانی، کمیته امنیت و انتظامات، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته ایمنی گفت: اقدامات فرهنگی و گفتمان‌سازی نیز برای بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha