شهید حسین معز غلامی و حفظ قرآن از 4 سالگی
کد خبر: 4108883
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

شهید حسین معز غلامی و حفظ قرآن از 4 سالگی

مادر شهید حسین غلامی با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فرزند شهیدش ،گفت: حسین از چهار سالگی به حفظ قرآن از جزء 30 پرداخت و از کودکی در جلسات قرآن شرکت کرد. در 6 سالگی به مداحی علاقه‌مند شد و در کنار حفظ قرآن، این رشته را دنبال کرد.

به گزارش ایکنا، در ادامه دیدارهای هفتگی قاریان قرآنی، آن‌ها در هفدهمین جلسه با حضور جمعی از اساتید و قاریان قرآنی، چهارشنبه 30 آذر، با خانواده شهید حسین معز غلامی، از شهدای مدافع قرآنی مدافع حرم دیدار کردند.

در این دیدار رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران به همراه اساتیدی چون محمدعلی خواجه‌پیری، محمدمهدی بحرالعلوم، حسین جعغری و مصطفی ابهری حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت شد و در ادامه محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، گفت: به دلیل سابقه کوتاهی که در جبهه داشتم، با خلقیات و خصوصیات شهدا آشنایی دارم. بچه‌های رزمنده در جبهه می‌گفتند هر تیر و ترکش به اسم خودش اصابت می‌کند. خیلی از اوقات شنیده بودیم که افراد قبل از اصابت تیر و رخت از دنیا بستن، متوجه شهادت خود می‌شدند. حتی خانواده‌های آن‌ها نیز قبل از این امر، شهادت فرزند، همسر یا عزیزانشان را درمی‌یافتند. برخی اوقات از مادران شهدا شنیدیم که حتی خداحافظی آخر این عزیزان را حس می‌کردند که این دیدار آخر است.

وی با بیان اینکه شهادت کار آسانی نیست، باید آمادگی زیادی پیدا کنیم، ادامه داد: در روایات داریم که شهید دردی را حس نمی‌کند، و لحظه شهادت جای خود را در بهشت به او نشان می‌دهند. مقام معظم رهبری فرمودند: دستاوردهای این انقلاب را هنرمندانه به مردم برسانید، شهدا را بشناسانید ولی در این زمینه کوتاهی شد.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش و تربیت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در ادامه این دیدار گفت: در ایام فاطمیه هستیم و شهدا بین اهل بیت(ع) بیشتر با حضرت زهرا(س) مأنوس بودند. همه شهدا قرآنی هستند و وعده بهشتی شدنشان را قرآن داده است و افرادی که در دنیا به امر احیای قرآن متکی هستند از شرافت بیشتری برخوردارند و امیدواریم که این همجواری با خانواده‌های شهدا را قدر بدانیم.

در ادامه این جلسه، استاد جعفری پس از بیان خاطرات کوتاه از شهید، با انتخاب مادر شهید به قرائت آیاتی از سوره حج پرداخت.

مادر شهید حسین غلامی نیز در پایان این دیدار با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فرزند شهیدش ،گفت: حسین از چهار سالگی به حفظ قرآن از جزء 30 پرداخت و از کودکی در جلسات قرآن شرکت کرد. در 6 سالگی به مداحی علاقه‌مند شد و در کنار حفظ قرآن، این رشته را دنبال کرد. در بسیاری از مواقع در برنامه‌های مدارس و مساجد از حسین جهت تلاوت قرآن دعوت می‌کردند. در سال 88 از بسیجیان فعال مسجد قمربنی هاشم(ع) بود و در شلوغی‌ها و مقابله با افراد اغتشاشگر فعالیت می‌کرد و در همین روزها از ناحیه کتف آسیب دید.

وی ادامه داد: ما دوست داشتیم که در دانشگاه امام حسین(ع) تحصیل کند و لباس سبز سپاه را به تن کند. در سال 94 حسین به منطقه حلب اعزام شد. هنوز 20 ساله نشده بود که از من اجازه اعزام به سوریه را گرفت. دفعه دوم اعزام به منطقه، مصادف با ایام فاطمیه بود. من همیشه سفارش می‌کردم مراقب باش سالم برگردی، تو تک پسر خانواده هستی.

مادر شهید معز غلامی با بیان اینکه حسین همیشه در جذب افراد به قرآن و اهل بیت(ع) فعال بود، گفت: هر هفته زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را رها نمی‌کرد. شب تولد 23 سالگی خبر شهادتش را به من دادند. حسین به من گفته بود من شهید بشوم، اولین نفر شما متوجه خواهید شد و همین اتفاق هم افتاد.

پایان بخش این برنامه، عکس یادگاری حاضران با خانواده شهید و اهدای لوح تقدیر از جانب سپاه استان و استانداری تهران بود.

مرحوم سرهنگ اکبر معزغلامی، پدر شهید نیز از افسران مؤمن، بااخلاص و انقلابی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند که در تربیت و رشد معنوی فرزند شهیدش نقش مؤثری داشتند، آن مرحوم برای انس با قرآن و اهل بیت علیهما السلام فرزندش حسین، اهتمام ویژه‌ای داشته است.

انتهای پیام
captcha