برنامه‌های فرهنگی شهرداری کرمان در هفته مقاومت تشریح شد
کد خبر: 4107996
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

برنامه‌های فرهنگی شهرداری کرمان در هفته مقاومت تشریح شد

معاون فرهنگی شهردار کرمان بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برای برگزاری سومین سالگرد شهید سلیمانی برنامه‌هایی در دستور کار دارد که برگزاری رویداد فرهنگی «سردار دلها»، رونمایی از مستند «پاییز ۵۰ سالگی» و ... از جمله این برنامه‌ها است.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی معاون فرهنگی شهردار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی شهردار کرمان، به تشریح برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، در سومین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی پرداخت و گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، در حال تلاش برای برگزاری هرچه بهتر مراسم سومین سالگرد شهادت سردار است.

وی چاپ ۶۰ هزار پوستر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی برای توزیع در سطح شهر، مزین‌کردن رینگ دور شهر و مسیر اصلی گلزار شهدا به پرچم ایران و پارچه‌های مشکی و طراحی اِلمان شهدای گمنام( شهدای گمنامی که در دهه مقاومت در شهر کرمان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند) را ازجمله اقدامات این سازمان ذکر کرد.

شیخ‌شعاعی از نصب تصویر شهدای حادثه ۱۷ دی (شهدای تشییع) در پیشانی ورودی‌های زیرگذر میدان آزادی از سمت خیابان‌های بهمنیار، استقلال و بلوار جمهوری‌اسلامی خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات فوتسال محله‌های شهر کرمان با عنوان «قهرمان شهر» یادواره شهید حاج‌قاسم سلیمانی ویژه آقایان و برگزاری مسابقات دارت، شطرنج، تنیس روی میز، طناب‌کشی سه نفره و بسکتبال سه نفره در بخش آقایان و بانوان، از دیگر برنامه‌های این سازمان در دی‌ماه سال‌جاری به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان اظهار کرد: ایستگاه راهنمایی زائران سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در محل گلزار شهدا و ورودی‌های شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود. همچنین برگزاری تورهای گردشگری ویژه زائران شهید سلیمانی و بازدید از بناهای تاریخی کرمان، چاپ بروشور بناها و آثار تاریخی شهر کرمان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و توزیع در ایستگاه‌های راهنمای زائران، از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان است.

وی از برپایی و تجهیز ۳۵ موکب در سطح و ورودی‌های شهر و ۱۵۰ موکب در مسیر اصلی گلزار شهدا خبر داد و گفت: برگزاری رویداد فرهنگی «سردار دلها» به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

شیخ‌شعاعی همچنین به رونمایی از مستند شهید سلیمانی با عنوان «پاییز ۵۰ سالگی» در محل سینما شهر تماشا در تاریخ سوم دی‌ماه ساعت ۱۶ عصر و رونمایی از سه کتاب داستان مصور با عنوان «قهرمان به شکل خودم» به نویسندگی کلر ژوبرت، «مردی که زبان کبوترها را می‌دانست» به نویسندگی نازنین صابری بهداد و «سیب آخر» به نویسندگی محمد خسروی‌راد در محل حسینه ثارالله خبر داد.

وی گفت: ساخت و نصب دو عدد بیلبورد در ورودی‌های شهر کرمان از سمت بزرگراه «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» و جاده «زرند» برای نصب بنرهای خیرمقدم به زائران و نیز اهدای قاب گل به بانوان مقاومت حاضر در مراسم سومین سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، از دیگر اقدامات این سازمان در ایام برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی است.

 

انتهای پیام
captcha