زمان اجرای عضویت کتابداران در صندوق هنر به ضوابط بستگی دارد
کد خبر: 4107309
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی به ایکنا خبر داد:

زمان اجرای عضویت کتابداران در صندوق هنر به ضوابط بستگی دارد

مهدی رمضانی گفت: عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر به شرایط اجرایی این صندوق بستگی دارد چراکه برخی از اجزا و فرایند اجرایی آن مربوط به صندوق هنر است.

عضویت کتابدارن در صندوق اعتباری هنر

به گزارش خبرنگار ایکنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از جشنواره سینما حقیقت خبر عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر و بهره‌مندی از خدمات این صندوق را اعلام کرد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره جزئیات و ایده اولیه عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر، عنوان کرد: از همان ابتدای دولت جدید ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی، به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌های امکان کمک بیشتر به مسائل معیشتی کتابداران را بررسی می‌کردیم؛ یکی از راه‌هایی که پیشنهاد دادیم همین عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر بود که مورد تایید وزیر واقع شد.  

وی افزود: با توجه به اینکه کتابدارها و نهاد کتابخانه‌ها در موضوعات رفاهی دچار تنگا است و اینکه موضوع کتابداری و حوزه کتابخانه‌های عمومی از صنوفی است که در حوزه فرهنگ و هنر کمتر شناخته شده و به آن پرداخته می‌شد، پیشنهاد این عضویت را بنده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کردم که با همراهی و نگاه مثبت وزیر همراه شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی پیرو همین جلسه‌ای با حضور بنده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت، موضوع مطرح شد، ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت و ملاحظاتی در بخش اجرایی صندوق هنر لحاظ شد؛ نهایتا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم به اجرای این موضوع گرفتند و در رسانه‌ها هم اعلام کردند.

رمضانی درباره تاریخ احتمالی اجرایی شدن این تصمیم و شروع عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر گفت: فرایند اجرایی آن با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی و صندوق هنر پیش خواهد رفت و روند اجرایی آن شکل خواهد گرفت. درواقع صندوق اعتباری هنر پروسه‌ای دارد که در بازه زمانی مشخصی تعریف و اقدام می‌شود و باید این پروسه پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: اینکه اجرایی شدن این تصمیم چقدر زمان ببرد به شرایط اجرایی که صندوق هنر تعریف می‌کند، بستگی دارد، چراکه برخی از اجزا و فرایند اجرایی آن مربوط به صندوق هنر است. تلاش ما با توجه به دستور وزیر بر این است که در کم‌ترین زمان ممکن این اتفاق بیفتد و روند شکل بگیرد. اصل عضویت کتابداران در صندوق اعتباری هنر بهره‌مندی این قشر از همکاران ما از همه مزایای صندوق است.

گفت‌وگو از مطهره میرشکاری

انتهای پیام
captcha