ضرورت بازنگری در روند توجه به حجاب در سال‌های اخیر
کد خبر: 4106798
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶

ضرورت بازنگری در روند توجه به حجاب در سال‌های اخیر

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه بی‌حجابی در کشور ایجاد نخواهد شد، گفت: اینکه فردی به خود اجازه دهد که در خیابان کشف حجاب کند، حاصل یک روز نیست و باید روند توجه به حجاب به عنوان یک ارزش دینی و اسلامی، در سال‌های اخیر مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان در دیدار با جمعی از جوانان انقلابی با بیان اینکه مطالبه‌گری جوانان برای توسعه حجاب و عفاف موجب دلگرمی مسئولان می‌شود، گفت: اینکه خارج نشین‌ها و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایجاد برخی اغتشاشات و اعتراضات فکر می‌کنند فتح الفتوحی برای آنها ایجاد شده است، اصلاً اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید بی‌حجابی در کشور ایجاد نخواهد شد، افزود: این چند نفری که به خیابان‌ها آمده‌اند، نمایندگان مردم نیستند؛ قطعاً این اتفاقات زودگذر است و مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین به معنای آن است که در مسیر اجرای وظیفه خود خسته نشویم زیرا همه فرزندان این نظام و انقلاب هستیم و باید دلسوزانه مسائل را پیگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دغدغه‌های کنونی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نشان می‌دهد که در بعضی حوزه‌ها غفلت کرده‌ایم که نمونه آن را می‌توان در پرداختن زیاد به مسائل جناحی دید که سودی برای مردم و جامعه به دنبال نداشته است.

وی تصریح کرد: اینکه فردی به خود اجازه دهد که در خیابان کشف حجاب کند، حاصل یک روز نیست و باید روند توجه به حجاب به عنوان یک ارزش دینی و اسلامی، در سال‌های اخیر مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها درباره پوشش فرزندان خود توجه لازم را نداشته‌اند، تأکید کرد: مسئولان نیز مقصر بوده‌اند چرا که فرهنگ‌سازی‌ از مسئولان سرچشمه می‌گیرد و در نهایت این غفلت‌ها به فرهنگ تبدیل شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: برخورد قضایی و انتظامی بدون پشتوانه در مسائلی که ریشه فرهنگی و اجتماعی دارند، اثر معکوس خواهد داشت. در ابتدا باید پشتوانه‌های خانوادگی و فرهنگی برای اقدامات مقابله‌ای در حوزه مقابله با بدحجابی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه فرهنگ حجاب و مقابله با بدحجابی باید یک کار فرهنگی، اجتماعی، قضایی و انتظامی منسجم برنامه‌ریزی و اجرا شود تا تأثیر نهایی خود را در جامعه برجای بگذارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه حجاب و عفاف باید از ابزارهای تشویقی استفاده کنیم، افزود: با توجه به توطئه‌های دشمنان برای استفاده ابزاری از موضوع حجاب برای رسیدن به اهداف خود، موضوع بی‌حجابی در حال حاضر یک مسئله اجتماعی نیست و به مساله‌ای سیاسی تبدیل شده و برای مقابله با نظام و جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه حجاب بسیار حساس و مهم است و نیاز به صبوری دارد، تأکید کرد: کشف حجاب جرم است و باید با آن برخورد شود. که این امر نیاز به تدبیر دارد و این مسائل باید به صورت ریشه‌ای حل شود. باید سیاست‌گذاری شده و سیاست‌ها تبدیل به برنامه و در نهایت عملیاتی شود.

انتهای پیام
captcha