اجرای پرده‌خوانی شهید «حمیدی‌زاده» برای اولین‌بار در خراسان شمالی
کد خبر: 4106653
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

اجرای پرده‌خوانی شهید «حمیدی‌زاده» برای اولین‌بار در خراسان شمالی

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی از اجرای پرده‌خوانی زندگی‌نامه شهید مدافع حرم فیروز حمیدی‌زاده برای اولین‌بار در خراسان شمالی خبر داد.

پرده‌خوانی زندیگی‌نامه شهید «حمیدی‌زاده» برای اولین‌بار در خراسان شمالیسید مهدی کشمیری، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه اولین اجرای پرده‌خوانی شهید مدافع حرم فیروز حمیدی‌زاده همزمان با حضور کاروان هنری روایت حبیب در خراسان شمالی بود، اظهار کرد: این پرده‌خوانی با عنوان «در آرزوی شهادت» که توسط هنرمندان استان تولید شده بود، در مدارس مختلف استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه تصویر زمینه این اجرا توسط هنرمندان تجسمی استان تولید شد، افزود: پرده‌خوانی زندگی‌نامه شهید مدافع حرم فیروز حمیدی‌زاده توسط محمد یحیی آبادی به اجرا در آمد.

کشمیری با تأکید براینکه پرده‌خوانی مذکور در مدارس شهرستان‌های شیروان، بجنورد، آشخانه و اسفراین اجرا شد، ادامه داد: استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و مسئولان مدارس شهرستان‌ها از این اجرا انجام شد و این برنامه در سایر شهرستان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به اهمیت تبیین زندگی نامه شهدا برای نسل جوان، تصریح کرد: در این اجرا بسیاری از جوانان و نوجوانان استان برای شخصیت و زندگی‌نامه شهید فیروز حمیدی زاده آشنا شدند و اجرای اینگونه برنامه‌ها برای نسل جوان ضروری است.

کشمیری در پایان تأکید کرد: روایت‌ها و خاطرات شهدا پل ارتباطی بین جوانان و آموزه‌های دینی است و ضروری است که نسل جوان اسطوره‌های ملی و دفاع مقدس خود را به خوبی بشناسند.

انتهای پیام
captcha