جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد تومان زکات در اراک
کد خبر: 4105977
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد تومان زکات در اراک

رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک اراک بیان کرد: در 8 ماهه نخست سال جاری ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات و کفارات جمع‌آوری شده است که از این مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب ومستحب است.

زکات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان مرکزی، سعید کریمی، رئیس اداره کمیته امداد منطقه یک اراک، با بیان اینکه حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات و کفارات در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ جاری جمع‌آوری شده است، گفت: از این مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب ومستحب است که این رقم سهم محرومان و پروژه‌های عام‌المنفعه بوده و درزمینه‌های معیشت، درمان، مسکن، جهیزیه، پرداخت بدهی مقروضان وتهیه لوازم ضروری زندگی جهت نیازمندان هزینه می‌شود.

کریمی ادامه داد: زکات مال شامل زکات واجب گندم، جو، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره است و زکات مستحبی شامل همه محصولات کشاورزی، باغات، میوه و صیفی‌جات می‌شود.

وی افزود: از کل مبلغ زکات و کفارات جذب شده ۱۸۰میلیون تومان نقدی و یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان غیر نقدی است که توسط کمیته امداد منطقه یک اراک و حدود ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان نیز توسط مراکز نیکوکاری زیر نظر کمیته امداد جمع‌آوری شده است.

کریمی ادامه داد: همچنین ۲میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان نیز به صورت انتظامی(در روستاها جمع‌آوری و به مددجویان همان منطقه تقدیم شد) ثبت شده است که نسبت به عملکرد مشابه سال گذشته که ۴ میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان بوده ۵۲ درصد رشد دارد.

وی بیان کرد: کشاورزان و عموم مردم می‌توانند با شماره گیری با تلفن همراه#۰۸۶*۸۸۷۷* به صورت مستقیم وجوهات خود را جهت کمک به نیازهای محرومان واقعی واریز کرده یا از طریق تماس با تلفن ۰۸۶۳۳۱۲۷۶۳۷ بنام واحد زکات حوزه مشارکت‌های مردمی یا با مراجعه حوری به اداره کمیته امداد منطقه یک اراک واقع در شهر اراک خیابان جهاد(هپکو) نرسیده به مسجد الزهراء(س) و یا مراکز نیکوکاری شهر و روستا ، نسبت به اهدای کمک‌های خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha