420 مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی در ایام فاطمیه اعزام شدند
کد خبر: 4105961
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴

420 مبلغ به مناطق مختلف خراسان‌جنوبی در ایام فاطمیه اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ با اشاره به اعزام 420 مبلغ به مناطق مختلف این استان در ایام فاطمیه گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر، بیان احکام، حجاب و عفاف، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه از جمله موضوعات اولویت‌دار برای تبلیغ روحانیون است.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از اعزام 420 نفر مبلغ در ایام فاطمیه اول خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری، تبیین برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه، بیان سیره عملی و فضایل اهل بیت(ع) و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از آیات قرآن کریم از موضوعات تبلیغی است.

وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، بصیرت‌بخشی و آگاهی به جامعه، تأکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه موضوع طلاق، مواد مخدر، مفاسد اقتصادی قاچاق کالا و احتکار، گفتمان دینی، تفسیر، تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی، بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی و کاهش مصرف انرژی نیز از دیگر محورهای تبلیغی در این ایام است؛ در مجموع حدود 21 موضوع اولویت‌دار برای تبلیغ روحانیون در ایام فاطمیه درنظر گرفته شده که به اقتضای شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ با اشاره به برگزاری دوره‌های توجیهی و توانمندسازی برای اقشار تأثیرگذار فرهنگی، ادامه داد: در هر دوره 150 نفر شامل ائمه جماعت، روحانیون مستقر، بانوان تأثیرگذار فرهنگی، مداحان، مسئولان هیئت‌های مذهبی، اصناف و سایر افراد تأثیرگذار شرکت می‌کنند.

رضایی با اشاره به شرکت 32 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان‌های پسرانه علوم و معارف اسلامی استان به همراه مربیان آنان در رویدادی به نام نو آوین، اظهار کرد: این اردو از تاریخ 14 تا 18 آذرماه در شهر اردکان یزد با حضور 350 نفر از دانش‌آموزان صدرا از 9 استان برگزار شد.

وی از اجرای طرح مهرواره نور در ایام فاطمیه و ثبت 230 مسئله و خاطره بانوان با محوریت مساجد و محلات خبر داد و بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، هم‌افزايی ظرفيت دانش‌آموزان كنشگر در عرصه جهاد تبيين و راويان پيشرفت ايران اسلامی، متشكل از نوجوانان مدارس متوسطه دوره دوم است و اين نوجوانان، پس از مشورت و تشخيص مسئله و معضل فرهنگی زيست‌بوم خود، با هم‌انديشی به مجاهدت‌های تبیینی می‌پردازند و در این رویداد فعالان حوزه هنر و رسانه مدارس به مرکز معرفی و جهت رویداد فراخوان شده‌اند.

مسئله‌یابی محلات با حضور روحانیون 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای رویداد «نقش من» در استان افزود: دانش‌آموزان دختر هنرمند و فعال در عرصه رسانه‌های مجازی، تولیدات خود را در حوزه‌های مختلف مانند ویدئوکست، پادکست‌، عکس‌نوشته‌ها، داستان‌نویسی، روایت‌نویسی، توئیت‌نویسی و توزیع محتوای رسانه‌ای در شبکه‌های مجازی در این رویداد در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

رضایی با اشاره به فعالیت ۲۲ پایگاه فرهنگی و اجتماعی تحت پوشش این اداره‌کل گفت: این پایگاه‌ها در حوزه توانمندسازی محلات کم‌برخوردار فعالیت دارند و این امر یکی از اولویت‌های برنامه‌های تبلیغی این سازمان است، چراکه زمانی که مسئله‌یابی از محلات آغاز شود خواهیم توانست کنترل بهتری داشته باشیم.

وی از اجرای طرح‌های امامان محله و امامان پایگاه‌های اجتماعی با محوریت مساجد خاص در حاشیه شهرها خبر داد و بیان کرد: ائمه مساجد یکی از مؤثرترین افراد برای توانمندسازی محلات کم‌برخوردار هستند و در این راستا دوره‌های آموزشی بصیرتی، اخلاقی و اشتغال با استفاده از توان روحانیون برگزار می‌شود.

رضایی یادآور شد: در محلات کم‌برخوردار تا مرزی که توان داریم از ظرفیت روحانیون بهره می‌گیریم و هر زمان که نیاز باشد از توان دستگاه‌های ديگر استفاده کرده و با شناخت مسئله مورد نیاز در این مناطق، به حل و رفع آن می‌پردازیم.

انتهای پیام
captcha