نشست «آثار ذکر در زندگی فردی و اجتماعی انسان» در بندرترکمن برگزار شد
کد خبر: 4100475
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

نشست «آثار ذکر در زندگی فردی و اجتماعی انسان» در بندرترکمن برگزار شد

نشست بصیرتی «آثار ذکر در زندگی فردی و اجتماعی انسان» با حضور حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه بندرترکمن و طلاب حوزه علمیه خواهران روز گذشته، ۲۶ آبان در بندرترکمن برگزار شد.

نشست «آثار ذکر در زندگی فردی و اجتماعی انسان» در بندرترکمن برگزار شدبه گزارش ایکنا از گلستان، نشست بصیرتی «آثار ذکر در زندگی فردی و اجتماعی انسان» با حضور حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه بندرترکمن و طلاب حوزه علمیه خواهران روزگذشته، ۲۶ آبان در حوزه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) بندرترکمن برگزار شد.

امام جمعه بندرترکمن در این جلسه گفت: با وجود اینکه دشمنانی مانند شیطان و هوای نفسانی همواره در کمین انسان هستند، اما خداوند متعال خواست تا انسان خلیفه و ولی او روی زمین شود؛ بنابراین خداوند برای رساندن انسان به این مقام علاوه برپیامبران قرآن را وسیله هدایت برای بشر قرار داد.

حجت‌الاسلام منصوری به آیات«هُدًى لِلْمُتَّقِینَ»، «تبیان کل شى» و «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ» اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه شریفه ۲۴ سوره انفال می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد»؛ در حقیقت خداوند اینگونه قرآن را مایه حیات بشر معرفی می‌کند.

امام جمعه بندرترکمن قرآن کریم را برنامه‌ای هدفمند برای زندگی بشر دانست و افزود: از نظر مصداقی افرادی که به قرآن عمل کردند به سعادت حقیقی دست یافتند؛ برای نمونه جمهوری اسلامی ایران ضمن اطاعت از دستورات قرآن که می فرماید «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول» و گردن نهادن به فرامین، ولی‌فقیه خود امروز به لطف خدا در منطقه به عنوان ابر قدرت و در جهان قدرت نو ظهور شناخته می‌شود.

حجت‌الاسلام منصوری به ارائه راهکار‌هایی جهت انس هر چه بیشتر مردم با قرآن کریم پرداخت و افزود: همراه داشتن قرآن و خواندن آن، قرائت ترجمه قرآن و تفسیر آن توسط ائمه جماعات و تطبیق زندگی فردی با قرآن کریم از جمله راهکار‌هایی جهت انس هر چه بیشتر مردم جامعه با قرآن کریم است.

امام جمعه بندرترکمن با بیان این که اگر افراد در پایان روز استغفار کنند، خداوند بار دیگر حلاوت قرآن را در دل‌های آن‌ها خواهد گذاشت، گفت: اگر کسی شیرینی قرآن را درک کند به دنبال آن می‌رود.

وی گفت: قرآن مانند دریایی است که هر مقدار از آن برداشت شود، باز هم تازه و جالب است؛ در حقیقت افرادی که گناه نمی‌کنند خداوند به آن‌ها اجازه چشیدن شیرینی قرآن را می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha