حل فوری مشکلات اقتصادی زمینه مدیریت دشمن بر اذهان جوانان را از بین می‌برد + صوت
کد خبر: 4099853
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
حجت‌الاسلام سالک:

حل فوری مشکلات اقتصادی زمینه مدیریت دشمن بر اذهان جوانان را از بین می‌برد + صوت

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مسئولان باید با فوریت حل مشکلات اقتصادی از جمله در حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال، معیشت و تورم را در دستور کار قرار دهند، گفت: اگر زمینه رفع این مشکلات با همکاری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه فراهم شود دشمن دیگر به راحتی نمی‌تواند جوانان را فریب دهد و اعتراضات مردم را به سمت اغتشاش و آشوب هدایت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره مهمترین اقدامات اصلاحی از سوی مسئولان پس از پایان اعتراضات و برقراری نسبی امنیت در کشور گفت: در گام اول باید نسبت به آخرین وضعیت کشور در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک تحلیل مستند به اصول انقلاب شکل بگیرد که الان این تحلیل جامع وجود ندارد بلکه هر کس از ظن خویش یک تحلیل و برداشت را انجام می‌دهد و شاید تنها تحلیل جامع از حوادث اخیر را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های اخیر مطرح کردند. لذا مسئولان باید یک تحلیل و جمع‌بندی جامع، واحد و همگرا برسند و به درک مناسب و واقعی از وضعیت موجود برسند.

وی افزود: در گام بعد برای اینکه بهانه‌ای به دست موج‌سواران بین‌المللی داده نشود، مسئولان باید با فوریت حل مشکلات اقتصادی از جمله در حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال، معیشت و تورم را در دستور کار قرار دهند چون این مسئله مطالبه اصلی مردم و یکی از دلایل اساسی اعتراضات و اغتشاشات اخیر است. اگر زمینه رفع این مشکلات با همکاری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه فراهم شود دشمن دیگر به راحتی نمی‌تواند جوانان را فریب دهد و اعتراضات مردم را به سمت اغتشاش و آشوب هدایت کند.


بیشتر بخوانید:


حجت‌الاسلام سالک بیان کرد: اگرچه مدیریت خارج از کشور برای بحران‌سازی از 17 سال پیش طراحی‌ داشته تا آشوب را در پوشش اعتراض در کشور ایجاد کند اما قرار دادن حل مشکلات اقتصادی به منزله اولویت اول، نقش نیروهای خارجی را در موج‌سواری در داخل به شدت تضعیف می‌کند و بارها هم رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تأکید داشته‌اند.

راه مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز کرد: جراحی اقتصادی که دولت سیزدهم آغاز کرده به هر حال در ابتدا خونریزی زیادی دارد اما در ادامه شرایط رو به بهبودی خواهد رفت و وضعیت فعلی تولیدات و صادرات و ایجاد اشتغال نشان از آغاز یک روند پس از عبور از مراحل سخت این جراحی اقتصادی دارد و امید زیادی به روشن شدن نتایج مثبت این اقدام دولت می‌رود.

وی یادآور شد: نکته مهم در حوادث اخیر این است که استکبار جهانی با جنگ ترکیبی و جنگ شناختی به دنبال حاکم شدن بر ذهن و فکر و قلب افراد است تا آنها را دستخوش تغییر کرده و در جهت برنامه‌های خود به کار گیرد. در این راستا مسئولیت خطیر مسئولان در مقابله با این برنامه دشمن این است که بتوانند ذهن مردم را به سمت دستاوردها و خدمات نظام متمرکز کنند که البته این کار سختی است اما اصلاح وضعیت اقتصادی و حل نسبی مشکلات معیشتی می‌تواند زمینه مناسبی برای توجه دادن مردم به دستاوردها فراهم کند و تلاش دشمن را برای مدیریت افکار عمومی و اخلال در رابطه میان دولت و ملت ناکام بگذارد.

ضرورت تحول انقلابی در ساختارهای فرهنگی

حجت‌الاسلام سالک درباره اهمیت توجه به اصلاح در حوزه فرهنگی به منزله یکی دیگر از اقدامات اصلاحی گفت: سی سال پیش رهبر معظم انقلاب از تهاجم فرهنگی و بعد از آن از شبیخون و ناتوی فرهنگی سخن گفتند و در مقابل عده‌ای با انکار مسئله تهاجم فرهنگی، آن را تعامل فرهنگی خواندند و امروز می‌بینیم اغلب معترضان و اغتشاشگران و بازداشتی‌ها از نوجوانان و جوانانی هستند که اغلب سبک زندگی غربی را دنبال می‌کنند، و این از آثار همان چشم بستن بر تهاجم فرهنگی غرب به ارزش‌های ماست.

وی تصریح کرد: باید گفت مجموعه مسئولان در دستگاه‌های مختلف به ویژه نهادهای فرهنگی و تبلیغی در ارتباط با احیا و ترویج فرهنگ دینی کوتاهی کرده‌اند و این واقعیتی است که باید جبران شود و اینجاست که اهمیت تأکید رهبر معظم انقلاب بر بازسازی و تحول انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور روشن شده و آن را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌دارد.

اهمیت شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات 

حجت‌الاسلام سالک در خصوص اقدامات تحولی و اصلاحی در حوزه رسانه‌ای و مقابله مؤثر با جنگ رسانه‌ای دشمن گفت: مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ یک اقدام موقتی است و هر کدام از اینها را که مسدود می‌کنیم باید از قبل در مقابلش آمادگی داشته باشیم. الان مسئولان در حال تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی هستند اگر این اقدام سرعت بیشتری بگیرد مهاجرت از شبکه‌های اجتماعی بیگانه به سمت پیام‌رسان‌های بومی روند بهتری به خود می‌گیرد و این بستگی به توان و اراده وزارت ارتباطات در انجام این برنامه دارد.

کد

وی ادامه داد: در این باره مسئولان وعده‌هایی داده‌ و اقداماتی هم انجام داده‌اند اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. مشکل اصلی این است که در کشور مدیریت بر فضای مجازی وجود ندارد و به دلیل این آزادی مطلق یا به عبارت درست‌تر رهاشدگی فضای مجازی، در مواقع بحرانی ناچار به بستن شبکه‌های اجتماعی و برخی پیام‌رسان‌های خارجی می‌شویم و اگر این مدیریت داخلی بر فضای مجازی وجود داشته باشد بسیاری از این مشکلات ایجاد نمی‌شود و دشمنان نمی‌توانند به راحتی آسایش و امنیت روحی و روانی جامعه را به هم بریزند و مردم را نسبت به آینده ناامید کنند. البته اقدام اساسی در این حوزه شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات به منزله مهمترین راهکار است.

مهمترین درس از اتفاقات اخیر

حجت‌الاسلام سالک درباره مهمترین درسی که مسئولان باید از این حوادث بگیرند، گفت: به اعتقاد من اتفاقات اخیر در کشور از الطاف خفیه الهی برای شناسایی و جبران نقاط ضعف و کوتاهی‌ها و شناسایی قوانین ناکارآمد و اقدام برای تقویت نقاط قوت است و مسئولان باید سریعا در این جهت گام برداشته تا هم زمینه رضایت بیشتر مردم فراهم شود و هم زمینه اعتراضات بعدی و سوء استفاده‌گری دشمنان از بین برود.

انتهای پیام
captcha