ترویج گفتمان مقاومت با زبان هنر اثربخش است
کد خبر: 4098075
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

ترویج گفتمان مقاومت با زبان هنر اثربخش است

جانشین فرماندهی سپاه فجر، مقاومت را حلقه گمشده بسیاری از تمدن‌ها دانست و گفت: ترویج گفتمان مقاومت با زبان هنر بسیار اثربخش است.

سردار حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سردار حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس امروز، 17 آبان در مراسم افتتاحیه بخش رادیو تئاتر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ثارالله(ع) در شیراز برگزار شد، گفت: میزبانی این جشنواره بزرگ در سومین حرم اهل بیت(ع) مایه افتخار است و طرح‌ها و آثار خوبی در این جشنواره ارائه شده است.

وی مقاومت را حلقه گمشده بسیاری از تمدن‌ها دانست و افزود: در اسلام و در انقلاب اسلامی بر موضوع مقاومت تأکید ویژه شده است و توجه به گفتمان مقاومت در موضوع آموزه‌های اسلامی، همواره مورد تأکید ویژه امام راحل قرار داشت.

عبدالله‌زاده با تأکید بر استقلال به عنوان زیربنای اصلی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دستیابی به استقلال در واقع به معنای مقاومت است و ترویج گفتمان مقاومت با زبان هنر بسیار اثربخش است و بیان هنری در موضوعات مختلف همواره زیبنده و اثرگذار بوده است.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مؤلفه‌های مقاومت متفاوت است، گفت: در خصوص مقوله مقاومت، استان فارس در دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی دارد و بسیاری عملیات موثر در عرصه مقاومت و دفاع مقدس توسط استان فارس و با حضور ارتش و سپاه و بسیج به انجام رسیده است و فارس ۱۵ هزار شهید و جانبازان بسیاری تقدیم انقلاب کرده است.

وی با گرامیداشت یاد شهید آوینی هم بیان کرد: شهید آوینی در روایت دفاع مقدس اقدامات موثری انجام داد و تلاش وی برای تمام نسل‌ها آموزنده و درس بزرگی است و استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم مقاومت به شمار می‌رود.

عبدالله‌زاده با تصریح اینکه روایتگری در تحقق جهاد تبیین نقش مؤثری دارد، گفت: روایتگری وقایع مورد تأکید مقام معظم رهبری است زیرا موجب تبیین دستاوردها و تلاش‌های انقلاب اسلامی برای نسل جدید می‌شود و امروز بسیاری از موضوعات اگر در جامعه رخ می‌دهد به دلیل عدم انجام روایتگری لازم و به موقع است که موجب می‌شود، دشمن از ناآگاهی در خصوص مسائل مطرح نشده سوء استفاده کند و توطئه و نقشه خود را بخواهد اجرا کند.

سردار محمد نبی رودکی، پیشکسوت دفاع مقدس هم ضمن حضور در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر مقاومت نشانه این است که هنر انسانی محدود به جغرافیا نیست و انتخاب عنوان «حرم تا حرم» برای این جشنواره اقدام زیبنده‌ای است.

وی در پایان گفت: امروز شیراز که در سال ۸۷ توسط رهبری با عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نامگذاری شده است، افتخار میزبانی از جشنواره تئاتر بین‌المللی مقاومت را دارد و باید از تجارب و خاطرات فرماندهان دفاع مقدس در ساخت تئاتر مقاومت استفاده شود.

انتهای پیام
captcha