تحقق ۹۶ درصدی تعهدات استان کردستان در حوزه اشتغال
کد خبر: 4097614
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

تحقق ۹۶ درصدی تعهدات استان کردستان در حوزه اشتغال

استاندار کردستان از تحقق ۹۶ درصدی تعهدات استان در حوزه اشتغال در هفت ماه گذشته امسال خبر داد و گفت: تعهد استان در حوزه اشتغال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

اشتغال

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 15 آبان‌ماه در نشست شورای اشتغال استان کردستان اظهار کرد: عملکرد حوزه اشتغال در سال‌جاری بیانگر ظرفیت و پتانسیل خوب استان در این حوزه است.

وی از تحقق ۹۶ درصدی تعهدات استان در حوزه اشتغال در هفت ماهه امسال خبر داد و افزود: تعهد استان در حوزه اشتغال نسبت به سال گذشته ۲ برابر رشد داشته است.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه راستی‌آزمایی شغل‌های ایجاد شده در استان در اولویت قرار دارد، بیان کرد: در این خصوص از تمام ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه از کاهش 7 درصدی نرخ تورم استان کردستان تا پایان مهر امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این نشان‌دهنده اقدامات انجام گرفته در سطح استان و اثرگذاری آن در کاهش نرخ تورم است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: چند واحد تولیدی نیمه‌فعال و راکد طی سال جاری به چرخه تولید بازگشت که باید با تبیین و اطلاع‌رسانی آن در رسانه‌ها، در جامعه امیدآفرینی کرد.

وی تجدید نظارت، افزایش تولید و ... را از دلایل کاهش نرخ تورم در استان نسبت به سال گذشته دانست و یادآور شد: اینها نقاط قوتی است که عملکرد یک مجموعه از بخش دولتی و خصوصی است.

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه این جلسه گفت: استان کردستان با تحقق ۹۶ درصد تعهد خود در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری توانسته در جایگاه دوم کشور قرار گیرد.

وی سهم کردستان در زمینه اعتبارات تخصیصی بخش مشاغل خانگی در سال جاری را ۷۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۲ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی و هفت میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است..

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: تعهد استان در سال جاری برای ایجاد اشتغال نسبت به سال گذشته با بیش از ۲ برابر افزایش، ۳۳ هزار و ۵۱۳ فرصت شغلی است که تاکنون ۳۲ هزار و ۲۷۲ شغل یعنی ۹۶ درصد تعهد محقق شده است.

وی با بیان اینکه در مدت زمان مشابه سال قبل تنها ۲ درصد از تعهد ۱۶ هزار و ۷۳۲ فرصت شعلی در کردستان تحقق یافته بود، یادآور شد: با تأکید استاندار کردستان مبنی بر تسریع در پرداخت تسهیلات این میزان در پایان سال به ۹۱ درصد رسید.

انتهای پیام
captcha