برگزاری مسابقات زبان قرآن در مصر
کد خبر: 4097403
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

برگزاری مسابقات زبان قرآن در مصر

وزارت اوقاف مصر اعلام کرد که در راستای شناخت اسرار بیان و اعجاز زبانی قرآن کریم مسابقه یک ماهه زبان قرآن برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف مصر از راه‌اندازی مسابقات سراسری «زبان قرآن» برای عموم مردم این کشور خبر داد و گفت که این مسابقات به صورت روزانه و به مدت یک ماه  برگزار می‌شود.

در بیانیه وزارت اوقاف مصر در این خصوص آمده است: در راستای اهتمام وزارت اوقاف به زبان عربی به عنوان زبان قرآن کریم، این نهاد، مسابقه‌ای را با نام زبان قرآن راه‌اندازی می‌کند که به صورت روزانه و طی یک ماه با مراجعه به سایت این وزارتخانه برگزار می‌شود.

وزارت اوقاف مصر افزود: این مسابقه روزانه 10 برنده خواهد داشت که یک نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی عادی یا ازهری، یک نفر از دانش‌آموزان مرحله متوسطه اول و یک نفر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم، یک برنده از بین دانشجویان، یک برنده از بین ائمه جماعات مساجد، یک برنده از بین بانوان مبلغ مصری و سه برنده هم از بین سایر شهروندان برگزیده می‌شوند.

جوایز مسابقه طبق اعلام وزارت اوقاف به دو شکل جایزه روزانه و ماهانه است، در بخش جوایز روزانه به هر برنده زن و مرد یک نسخه از کتاب «أساسيات اللغة العربية للكتاب و المتحدثين»  اهدا و اسامی برندگان در سایت وزارت اوقاف منتشر می‌شود.

بر اساس این بیانیه، در پایان مسابقات به بهترین و بیش‌ترین کسانی که پاسخ‌های صحیح را طی یک ماه برگزاری مسابقات ارسال کردند، جوایز مالی و برخی کتب مربوط به زبان قرآن از انتشارات شورای عالی امور اسلامی مصر اهدا می‌شود.

جوایز ارزنده مالی همراه با لوح تقدیر هم به نفرات برتری اختصاص می‌یابد که در مسابقه نهایی بین برترین‌های مسابقه شرکت خواهند کرد.

وزارت اوقاف مصر هدف از برگزاری این مسابقات را شناخت اسرار بیان قرآن و اعجاز زبانی در قرآن کریم توصیف کرده است.

انتهای پیام
captcha