معارض بحرینی در پاسخ به شیخ الازهر: بحران بحرین ناشی از تبعیض دینی است
کد خبر: 4097381
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

معارض بحرینی در پاسخ به شیخ الازهر: بحران بحرین ناشی از تبعیض دینی است

رئیس شورای اسلامی علمای بحرین در واکنش به درخواست شیخ الازهر برای گفت‌وگوی میان شیعه و سنی در بحرین تأکید کرد که شهروندان مذاهب اسلامی در بحرین با هم مشکلی ندارند و مشکل بحرین سیاسی و ناشی از تبعیض دینی آل خلیفه است.

سید مجید المشعل، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین

به گزارش ایکنا، سید مجید المشعل، رئیس شورای اسلامی علمای بحرین شب گذشته، 14 آبان در واکنش به دعوت شیخ الازهر به گفت‌وگوی میان شیعه و سنی گفت: ما با گفت‌وگوی بین مذاهب مخالفتی نداریم؛ بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم.

وی در یک پیام توئیتری افزود: در بحرین و چه بسا در سایر کشورهای اسلامی یک مسئله طائفه‌ای وجود ندارد که نیاز به گفت‌وگوی بین مذاهب باشد، بلکه یک بحران سیاسی است که به یک گفت‌وگوی ملی جدی نیاز دارد.

المشعل تصریح کرد: رابطه بین پیروان مذاهب مختلف در بحرین و سایر کشورهای جهان اسلام خوب است و برخی کدورت‌ها هم ناشی از اعمال غیرعادی برخی از افراط‌گرایان در هر فرقه‌ای است که اندک و منزوی هستند.

این معارض بحرینی گفت: مخالفت سیاسی و مطالبه حقوق ملی به معنای وفاداری به وطن یا ارتباط با خارج نیست.

 المجلس الإسلامي العلمائي في البحرين (شورای اسلامی علمای بحرین)  در 21 اکتبر 2004  در این کشور تأسیس شده است، اما مقامات آل خلیفه در 29 ژانویه 2014 آن را به طور خودسرانه منحل کردند.

«احمد الطیب» شیخ دانشگاه الازهر مصر به عنوان مهم‌ترین نهاد دینی اهل سنت، جمعه گذشته در اختتامیه کنفرانس گفت‌وگوی شرق و غرب در منامه، خواستار برپایی گفت‌‌وگوی اسلامی-اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی شد.

وی تاکید کرد: من و علمای بزرگ الازهر از صمیم قلب و با آغوشی باز آماده هستیم تا با برادران مسلمان شیعه خود دور یک سفره بنشینیم.

الطیب هدف از برپایی گفت‌و‌گوی شیعه و سنی را مبارزه با فتنه‌انگیزی و درگیری فرقه‌ای خواند و افزود: از تمامی علمای اسلام در جهان می‌خواهم با همه اختلافات مذهبی و طائفی و مکتبی به سرعت برای برپایی گفت‌وگوی جدی اسلامی- اسلامی در راستای وحدت و نزدیکی و شناخت یکدیگر وارد عمل شوند.

انتهای پیام
captcha