تعیین تکلیف فرایندهای نظارت بر اجرای برنامه‌های ستاد طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 4097352
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

تعیین تکلیف فرایندهای نظارت بر اجرای برنامه‌های ستاد طرح ملی حفظ قرآن

کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، فرایندهای نظارت بر اجرای برنامه‌های ستاد را تعیین تکلیف کرد.

تعین تکلیف فرایندهای نظارت بر اجرای برنامه‌های ستاد طرح ملی حفظ قرآن

به گزارش ایکنا، بیست و یکمین جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با حضور محمدعلی خواجه‌پیری، رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش و تربیت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدحسین فریدونی، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حسین سلیمانی، سرپرست دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و سایر اعضای این کمیته برگزار شد.

از جمله دستورهای این جلسه بررسی فرایند نظارت بر برنامه‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم و همچنین بررسی عناوین برنامه‌های سال 1402 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه فرایند نظارت و ارزیابی برنامه‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این بخش پس از طرح مباحث متنوع در خصوص سطوح مختلف نظارت بر برنامه‌ها، پیش‌نویس ماده مربوط به نظارت قراردادها و نحوه ارائه گزارش‌ها به تصویب اعضا رسید.

یکی از سرفصل‌های این پیش‌نویس نحوه نظارت بر قراردادها در نظر گرفته شده که در سه مرحله انجام می‌شود،‌ مرحله اول نظارت بر عهده ناظر تخصصی، مرحله دوم نظارت بر عهده کمیسیون و مرحله سوم نیز نظارت بر عهده کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود.

همچنین در مورد نحوه گزارش‌دهی گزارش‌های مربوط به اجرای قرارداد و نظارت آن و پیوست‌های مربوط و سایر اسناد قانونی مورد نیاز کارفرما مقرر شد منحصراً با امضای رئیس کمیته تخصیص صندوق به کارفرما اعلام ‌شود.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این جلسه عناوین برنامه‌های سال 1402 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم ارائه و به دلیل اتمام وقت جلسه، بررسی دقیق آنها به جلسه دیگری موکول شد.

یادآور می‌شود بر اساس مصوبه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و به جهت تسریع فرایندها، مصوبات کمیته طرح و برنامه این ستاد به منزله مصوبات ستاد راهبری تلقی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha