تکمیل ۲۵٠٠ پروژه بهداشتی نیمه‌تمام در کشور
کد خبر: 4097231
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

تکمیل ۲۵٠٠ پروژه بهداشتی نیمه‌تمام در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: مقرر شده تا پایان سال‌جاری، ۲۵۰۰ پروژه بهداشتی نیمه‌تمام در سراسر کشور به فاز نهایی برسد که از این تعداد تا کنون ۱۰۰۰ پروژه قابل بهره‌برداری است.

بیمارستان

به گزارش ایکنا از قزوین، بهروز رحیمی، معاون وزیر بهداشت، امروز، ۱۴ آبان در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید رجایی قزوین، در جمع خبرنگاران گفت: قزوین یکی از استان‌های با ظرفیت در تمامی حوزه‌ها به‌خصوص حوزه اقتصادی است و نقش مهمی در کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور دارد.

وی افزود: با وجود آنکه قزوین در حوزه پزشکی مستعد است؛ اما این استان در زیرساخت‌های درمانی، وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند تقویت جدی است و در چند سال اخیر برنامه‌ریزی بر این بوده که بتوانیم برخی پروژه‌ها را در این استان اجرایی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از پروژه‌های بزرگ استان که در وزارتخانه نیز برای آن برنامه‌ریزی صورت گرفته، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است چه در قالب مصوبات رئیس‌جمهور و چه اعتباراتی که از منابع دولتی دریافت می‌شود، بتوانیم فازهای ابتدایی این پروژه را در ۲ سال آینده افتتاح و کمی وضعیت سلامت استان را ارتقا دهیم. خوشبختانه فاز الحاقی بیمارستان شهید رجایی قزوین با ۱۸۰ تخت‌خواب بیمارستانی در آستانه بهره‌برداری است و می‌تواند کمی عقب‌ماندگی‌های قزوین را جبران کند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان شهید رجایی از بیمارستان‌های ضعیف کشور در حوزه هتلینگ است اصرار داریم این پروژه هرچه زودتر تکمیل و مجهز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه پروژه‌ الحاقی بیمارستان شهید رجایی مشکل تزریق منابع ندارد، تصریح کرد: امیدواریم با سرعت بخشی به این پروژه تا پایان سال شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی وزارت بهداشت در دولت‌ سیزدهم، تکمیل پروژه‌های بهداشتی است، افزود: در سطح وزارت بهداشت ۵۵۰۰ پروژه داریم که بالغ‌بر ۴۶۰۰ مورد آن پروژه‌های بهداشتی است.

رحیمی با اشاره به اینکه با تأکید مقام‌معظم‌رهبری و دستور رئیس‌جمهور تکمیل پروژه‌های بهداشتی در دستور کار است، عنوان کرد: مقرر شده تا پایان سال‌جاری، ۲۵۰۰ پروژه بهداشتی نیمه‌تمام در سراسر کشور به فاز نهایی برسد که از این تعداد تا کنون ۱۰۰۰ پروژه قابل بهره‌برداری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان تأکید کرد: در استان قزوین ۴۰ پروژه بهداشتی نیمه‌تمام داریم که امید است با حمایت مسئولان ارشد کشوری و همچنین همت مسئولان استانی شاهد بهره‌برداری هرچه سریعتر این پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha