حمایت سازمان همکاری اسلامی از جام جهانی قطر
کد خبر: 4096653
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴

حمایت سازمان همکاری اسلامی از جام جهانی قطر

سازمان همکاری اسلامی (OIC) از برخی کمپین‌ها علیه میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 قطر انتقاد و اعلام کرد که در کنار این کشور عربی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست مانیتور، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت که سازمان همکاری اسلامی از قطر به عنوان اولین کشور جهان اسلام که میزبان چنین مسابقاتی است، حمایت می‌کند و در کنار آن ایستاده است.

وی افزود: این امر دارای اهمیت انسانی و جهانی است و به دنبال گسترش روحیه همبستگی و ارتباط متقابل بین کشورهای جهان است.

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در پی اظهارات وزیر کشور آلمان در مورد میزبانی قطر از این مسابقات صادر شد. «نانسی فائئزر» در مصاحبه‌ای با شبکه ARD که پنجشنبه گذشته پخش شد در مورد اینکه آیا دوحه باید میزبان جام جهانی فوتبال باشد یا خیر ابراز تردید کرد.

وی گفت: معیارهایی وجود دارد که باید رعایت شود و بهتر است میزبانی این مسابقات به چنین کشورهایی تعلق نگیرد.

حسین ابراهیم طاها گفت که سازمان همکاری اسلامی این حمله جدید علیه میزبانی قطر محکوم می‌کند، این امر نه تنها تأسف‌ار است، بلکه اولین بار است که یک کشور میزبان این مسابقات با این سطح از اتهامات و انتقادات مواجه می‌شود.

دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس نیز اظهارات وزیر آلمانی را محکوم کرد و بر حمایت خود از دوحه و محکومیت هر گونه مداخله در امور داخلی این کشور با انتشار ادعاهایی که در جهت حفظ روابط عادی بین دو کشور نیست، تأکید کرد.

در پی این اظهارات، وزارت امور خارجه قطر، سفیر آلمان را احضار کرد. یک یادداشت اعتراضی رسمی به کلودیوس فیشباخ سفیر آلمان داده شد که در آن دولت قطر اظهارات فائزر را شدیدا محکوم کرده است.

این مسابقات در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) آغاز  و فینال آن در 18 دسامبر (27 آذر) برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha