کلاف سردرگم بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 4094544
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / ۲۰

کلاف سردرگم بیمه فعالان قرآنی

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «محمد بن‌ جزری» مسلمانان اهل سنت فارس با اشاره به مشکل بیمه نیروهای مؤسسه گفت: همچنان با مشکل بیمه مواجه هستیم و پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ما دیگر مقرون به صرفه نیست.

یعقوب خرسند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمدبن جزرییعقوب خرسند، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «محمدبن جزری» مسلمانان اهل سنت فارس، در گفت‌و‌گو با ایکنا، در پاسخ به اینکه آیا این مؤسسه موفق به ثبت‌نام در سامانه حمد شده است و مشکلی برای بیمه کارکنان داشته است یا خیر، گفت: در این سامانه ثبت‌نام کرده‌ایم اما با مشکل بیمه مواجه هستیم یعنی با اینکه بیمه تأمین اجتماعی داریم اما مبلغ بسیاری باید بدهیم و پرداخت آن برای ما سخت است و به این دلیل دیگر زیاد مقرون به صرفه نیست و توان و قدرت پرداخت آن را نداریم.

وی افزود: گفته شد بیمه فعالان قرآنی از صندوق هنرمندان است اما خیلی وقت قبل شاید حدود یک سال و نیم پیش با ما تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که اگر بیمه تأمین اجتماعی داریم دیگر آن بیمه برای ما فایده ندارد.

خرسند در پاسخ به اینکه آیا برای بیمه فعالان قرآنی ثبت‌نام کرده‌اید، گفت: در جریان بیمه فعالان قرآنی نبودیم که بخواهیم ثبت‌نام کنیم؛ به ما گفتند چون بیمه تأمین اجتماعی دارید به شما تعلق نمی‌گیرد اما اکنون با مشکل بیمه مواجه هستیم که به احتمال زیاد دیگر نتوانیم آن را پرداخت کنیم، البته اکنون در حال پیگیری‌هایی برای بیمه فعالان قرآنی هستیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمدبن جزری ادامه داد: برای ثبت‌نام در سامانه حمد مشکلی نداشتیم، در این سامانه ثبت‌نام کردیم اما اخیراً که وارد آن شدم درباره اکثر چیزهایی که بارگذاری شده بود، نوشته بود، از استان تأیید نشده است.

وی در پاسخ به اینکه مراحل ثبت‌نام به چه صورت بود، یادآور شد: چون مدت‌ها قبل ثبت‌نام کردیم مراحل آن را به یاد ندارم، بعد از آن هم چیز خاصی در این سامانه زیاد فعال نبوده است البته برای بارگذاری کلاس‌ها زیاد نتوانستیم و سخت شد اما اسامی مربیان و کارکنان را از همان ابتدا وارد کردیم؛ بعد از آن، کسی پیگیری نکرد که اتفاق خاصی در این زمینه بیفتد و چون در مؤسسه همه چیز بر عهده خودمان است ما نیز دیگر زیاد وارد آن سامانه نشدیم چون بازخورد خاصی برایمان نداشت و فقط اطلاعاتی از ما گرفته شد تا اینکه در زمینه‌ای کمک کند.

خرسند همچنین در پاسخ به اینکه آیا اطلاعی در زمینه امتیازات سامانه به شما داده‌اند، گفت: در این زمینه اطلاعی نداده‌اند فقط گفتند این اجباری است و همه باید ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام چند مدت یک‌بار پیامکی می‌آید اما موردی که بخواهد مشکلی از مشکلات ما را حل کند یا بازدیدی صورت بگیرد، اتفاق نیفتاده است.

 مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت محمد بن جزری در پاسخ به اینکه چه مدت است در سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، بیان کرد: دقیق به یاد ندارم اما زمان زیادی است، اولین باری که با آن آشنا شدیم یک گردهمایی یا همایش و یا مجمع عمومی بود که در سالن اداره ارشاد برگزار شد، آن را معرفی کردند که شاید از یک سال هم بیشتر از آن بگذرد و بعد از آن ثبت‌نام کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: مؤسسه ما یک مؤسسه فعال دارای حدود ۸۰۰ قرآن‌آموز در استان و شیراز است و مؤسسه‌ای شناخته شده است اما کسی زیاد نسبت به این مسائل اهتمام نمی‌دهد.

انتهای پیام
captcha