دیدار جامعه قرآنی با وزیر ارشاد دنبال شود
کد خبر: 4093501
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
مؤسسات قرآنی فارس؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها / 16

دیدار جامعه قرآنی با وزیر ارشاد دنبال شود

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس یکی از راهکارهای رفع مشکل سامانه حمد برای مؤسسات را دیدار با وزیر ارشاد دانست و گفت: متأسفانه تاکنون از طریق اتحادیه چندین بار برای این دیدار اقدام کرده‌ایم اما جواب نگرفته‌ایم در صورتی که وزیر با سایر اقشار فرهنگی دیدار داشته‌اند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به مشکلات مؤسسات قرآنی در خصوص بیمه داشتن کارکنان برای ثبت‌نام در سامانه حمد برای برخورداری از حمایت‌های ارشاد اسلامی گفت: این‌ها کج سلیقگی است که برخی از دستگاه‌ها به وجود می‌آورند و عملاً دستگاه‌های حاکمیتی باید بپذیرند که مجموعه‌های مردمی مخصوصاً در موضوعات قرآنی درآمدزا نیستند و باید با نگاه بنگاه اقتصادی به آن‌ها توجه نشود چراکه با کمترین هزینه، بیشترین فعالیت را می‌کنند.

وی با بیان اینکه چنین کارهایی که سامانه‌ای به وجود آورند و گروکشی کنند که مثلاً اگر در این سامانه نباشید کمک نمی‌دهیم موضوع خوبی نیست، افزود: جامعه امروز مبتنی بر این است که باید کار را جلو ببریم و اکنون کار فرهنگی و قرآنی روی زمین است که باید در این زمینه آن باور را داشته باشیم؛ اگر بخواهیم با این کارها به مؤسسات گیر دهیم و آن‌ها را لنگ یکسری مسائل کنیم، این از ضعف حاکمیت مجموعه‌های قرآنی است که متأسفانه دچار یک از هم گسستگی در این زمینه هستند و حاضر نیستند به راحتی کارهای خود را به مردم بسپارند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم جامعه پیشرفت داشته باشد راهی جز اینکه برخی از ساختارها بشکند، نداریم، افزود: امروز دیگر ساختارهای دولتی و ساختار سی سال پیش جوابگوی جامعه نیست و  نیاز به یک ساختار جدید دارد که بتواند جوابگوی آن باشد.

اسلامی با تصریح اینکه برخی از این ساختارهای فرهنگی نیاز به بازسازی و تابوشکنی دارد که بتواند جوابگوی امروز جامعه باشد، اظهار کرد: این ساختارها نیاز به یک نگاه و حرکت انقلابی در سران قوا و مدیریت‌های کلان کشور دارد که به این سمت حرکت شود؛ به عنوان مثال مقام معظم رهبری در حکم اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تحرک بیشتر مسائل فرهنگی نکاتی داشتند، این مسئله که تا چه اندازه آن ها می توانند این کار را انجام دهند بحثی است که باید مسئولان کشور به آن توجه جدی کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور یادآور شد: قطعاً امروز دستگاه‌های حاکمیتی در بحث فرهنگی، قدرت این را ندارند که بتوانند جوابگوی نیاز جامعه فرهنگی مردم ما باشند.

وی با یادآوری اینکه در این زمینه نیز در حال پیگیری هستیم و این مسئله را دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از جاهایی که می‌تواند به مجموعه‌های مردمی توجه بیشتر و بهتری داشته باشد قطعاً اتحادیه است، در اتحادیه مسائل را دنبال می‌کنیم؛ علی‌رغم اینکه دستگاه‌های حاکمیتی همراه ما هم نیستند یعنی توجهی به نگاه‌های کارشناسی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور و استان‌ها ندارند و نمونه بارز آن، این بوده است که ما چندین درخواست داشتیم که با وزیر ارشاد جلسه داشته باشیم اما متأسفانه تاکنون جواب ندادند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس ادامه داد: این در حالی است که دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دیگر جامعه‌های فرهنگی، اتفاق افتاده است البته ما برگزاری جلسات با آن‌ها را نیز نیاز می‌دانیم اما بحث ما عدالت محوری است و می‌گوییم اگر با انجمن سینما، تئاتر، فیلم و ‌‌‌‌... نشست و جلسه، برگزار و تبادل نظر انجام می‌شود به جامعه قرآنی نیز به عنوان یکی از اقشار مهم جامعه نگاه شود و به آن توجه داشته باشند و کنار گذاشته نشود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha