ضرورت یکسان بودن گفتار و عمل در ترویج سبک زندگی قرآنی
کد خبر: 4092826
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹
تفسیر؛ گام اصلی فهم قرآن / ۱۰

ضرورت یکسان بودن گفتار و عمل در ترویج سبک زندگی قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان همدان با تأکید بر یکسان بودن گفتار و عمل برای ترویج سبک زندگی قرآنی گفت: باید برای تفسیر و تدبر از اساتید، مربیان و افرادی استفاده کنیم که در حرف و عمل یکسان باشند.

هاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی همدانهاشم سعیدی‌شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت استفاده از تفسیر قرآن در ترویج سبک زندگی قرآنی گفت: تفسیر و تدبر در قرآن کریم اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد اما متأسفانه امروز به دلیل مشکلات جامعه، نسل جدید از این مسئله غفلت می‌کند.

وی یکی از دلایل این مسئله عدم همخوانی حرف و عمل برخی از قشر مذهبی دانست و افزود: برخی افراد بالا منبر سخنی را می‌گویند اما خودشان بدان عمل نمی‌کنند و همین مسئله موجب بی‌اعتمادی نسل جوان می‌شود.

سعیدی‌شکوه ادامه داد: وقتی سخن از سبک زندگی اسلام می‌گوییم، منظور همان سبک زندگی است که حضرت علی(ع) فرمودند بهترین زندگی و لذت در زندگی ساده است، لذا وقتی من به عنوان متکلم وحده سخن از سبک زندگی اسلامی می‌کنم، باید بدان هم عمل کنم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی همدان اظهار کرد: وقتی پشت تریبون و بالای منبر و هرجایی تفسیر می‌خوانیم و این سبک زندگی را برای مردم بیان می‌کنیم، مخاطبی که می‌بیند گفتار من نوعی با عملم تفاوت زیادی دارد، مسلماً این سخنان را نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به هوشیاری نسل جدید اظهار کرد: نسل جدید و جوان جامعه امروز ما، با سواد و با همه جا در ارتباط هستند و می‌توانند تمیز دهند و وقتی مشاهده می‌کنند چیزی که این فرد می‌گوید با چیزی که انجام می‌دهد، متفاوت است، لذا بی‌تفاوت می‌شود پس این مسئله آسیب بزرگی برای جوانان امروزی ما است که دیگر زیاد دنبال تفسیر و تدبر نمی‌آیند چون سخن و عمل را متضاد با هم می‌بینند.

سعیدی‌شکوه با تأکید بر اینکه باید برای تفسیر و تدبر از اساتید، مربیان و افرادی استفاده کنیم که عامه‌پسند باشند، اظهار کرد: سلبریتی فقط بازیگر و فوتبالیست و... نیست بلکه کسانی که صدا و سیما  می‌آورد و آن‌ها را تبلیغ می‌کند، این‌ها خودشان یک نوع سلبریتی می‌شوند ولی برخی از این افراد وقتی به شهرستان‌ها دعوت می‌شوند، هزینه و مبالغ کلانی به آن‌ها می‌دهند و جوان وقتی آن‌ها را در پایگاه، مؤسسه و یا بالای منبری می‌بیند با اینکه حرف‌های قشنگ می‌زند ولی به دل جوان نمی‌نشیند چراکه می‌گوید این چیزهایی که سخنران می‌گوید مبنی بر اینکه خداترس باشید، تقوا داشته باشید و به فکر آخرت باشید چرا در عمل سخنران نیست و خود به دنبال مادیات است لذا این موارد به جامعه ما آسیب می‌زند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی همدان در پایان با این پیشنهاد که جامعه قرآنی، افرادی را پرورش و آموزش دهد تا بتوانند با مردم ارتباط صمیمانه داشته باشند، گفت: تا زمانی که بین مردم نیاییم و با آن‌ها ارتباط نداشته باشیم، نمی‌توانیم حرف دلشان را بشنویم و حرف دل ما نیز بر دل آن‌ها اثر نمی‌کند لذا باید مردمی باشیم.

انتهای پیام
captcha