کرمان به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل می‌شود
کد خبر: 4091022
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

کرمان به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان گفت: بدون شک استان کرمان تا ۵ سال آینده به یکی از مهم‌ترین بازارهای جدید گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان در مراسم بیست‌وسومین سال تأسیس دفتر خدمات مسافرتی همسفر کبوتران حرم کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۱۴۰ آژانس مسافرتی است گفت: این دفاتر پیشانی و پیشران صنعت گردشگری این استان هستند.

وی از رایزنی‌ها برای راه‌اندازی پروازهای داخلی همچون ساری و قشم و همچنین پروازهای خارجی خبر داد و با اشاره به ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری در این استان افزود: بدون شک استان کرمان تا ۵ سال آینده به یکی از مهم‌ترین بازارهای جدید گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

فعالی بیان کرد: با توجه به ازدیاد ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان برای تدوین طرح جامع گردشگری نیاز به همکاری و مشارکت فرمانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری داریم.

وی با بیان اینکه آژانس‌های مسافرتی از مهم‌ترین بازیگران صنعت گردشگری به شمار رفته و خدمات متنوعی را به مشتریان بخش گردشگری عرضه می‌کنند بیان کرد: خوشبختانه آژانس‌های مسافرتی استان کرمان در سال‌های گذشته فعالیت‌های موثری در راستای توسعه گردشگری این استان انجام داده‌اند و آژانس‌هایی که فقط در زمینه تورهای زیارتی نیز فعالیت دارند می‌توانند در زمینه اجرای تورهای سیاحتی هم ورود پیدا کنند.

مهدی معنویان، مدیرآژانس مسافرتی همسفر کبوتران حرم در ادامه این مراسم از اجرای ۲۳ طرح گردشگری با همکاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان و آژانس مسافرتی همسفر کبوتران حرم در کرمان خبر داد.

وی افزود: این طرح ها شامل پروژه ایران من (معرفی جاذبه‌های سرتاسر کشور و به ویژه استان کرمان)، پلیس گردشگری، صدور گواهینامه بین‌المللی، همدلی و همیاری در صنعت گردشگری، فروش و توسعه با اشتغالزایی ۲۵۰ هزارنفر، گردشگری الکترونیک، گردشگری ورزشی، انگیزشی و ادبی، سامانه هوشمند گردشگری سلامتی و...می‌شود.

معنویان گفت: این طرح‌ها به منظور رونق و توسعه صنعت گردشگری استان کرمان در زمینه‌های مختلف است زیرا این استان ظرفیت اجرای طرح‌های مذکور را دارد.

انتهای پیام
captcha