مخالفت کشورهای عربی با انتقال سفارت انگلیس به قدس
کد خبر: 4090839
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

مخالفت کشورهای عربی با انتقال سفارت انگلیس به قدس

کشورهای عربی با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس نسبت به انتقال سفارت لندن به قدس هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در اقدامی که لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس را در شرایط سختی قرار می‌دهد، کشورهای عربی با ارسال نامه‌ای به این مقام انگلیسی نسبت به انتقال سفارت لندن به قدس هشدار دادند.

در پیام که محتوای آن از سوی تمام کشورهای عربی مورد تأیید بوده است، شماری از کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس به نخست‌وزیر هشدار دادند: در صورتی که تصمیمی برای انتقال سفارت گرفته شود مذاکرات برای امضای قرارداد مبادلات تجاری بین شورای همکاری خلیج‌ فارس دو کشور، ممکن است به خطر بیافتند؛ امری که نخست‌وزیر انگلیس را به دلیل اهمیت توافق تجاری در خروج این کشور از بن‌بست اقتصادی در دوراهی واقعی قرار می‌دهد.

مبادلات تجاری بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس و انگلیس بین سال‌های 2010 تا 2019 افزایش یافته و تا پایان سال 2019 به 41 میلیارد پوند (حدود 50 میلیارد دلار) رسید. در این مدت صادرات انگلیس به کشورهای خلیج‌ فارس 48 درصد افزایش یافت و صادرات این کشورها نیز به انگلستان حدود 54 درصد افزایش یافت.

اگرچه صادرات در سال 2020 به دلیل شیوع کرونا کاهش یافت، اما این مبادلات در سال 2021 دوباره افزایش یافت و به 36 میلیارد دلار رسید، رقمی که کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس را در زمره 10 شریک تجاری بزرگ انگلستان قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha